Tantvarning del 8
Signe - så vackert!
Signe - så vackert!
Vi köpte en ny grill igår på Elfynd. Den hade en buckla i locket, så därför hade de dragit av över 2000:-.
De påpekade att den dessutom var färdigmonterad och det hade tagit deras praktikant en hel dag att göra så nu slapp vi det.
Väl hemma så kunde vi konstatera att nästan allt var felmonterat! Bottenplattan felvänd, hålet för gasolslangen på fel sida och nertill istf upptill. Hjulen på fel sida, vissa skruvar hade han struntat i att sätta dit eftersom han hade monterat snett och inte lyckats få i skruvarna. Vi ska inte tala om sladdarna till eltändaren! Ojojojoj, det är bara att skratta åt eländet.
Men ojoj Dfk, stackars liten! Jag blir också alldeles tårögd, man känner sig så maktlös. Så mycket elände på en gång. Skickar en massa kramar.
Du gav mig morgonens skratt med den här kommentaren!
Så gick det förstås till!
Nu går jag och demonterar grillen.
dfk skrev 2010-05-12 09:30:00 följande:
Härligt med Blompojken!
Kram till er allihop!
Bra att du drar ner lite Cantaton, du verkar ha så mycket jämt.
Du får ha ett gigantiskt knytistantbröllopskalas I'm yours!
Jag har satt upp lite stolpar till ny hästhage och nästan blivit sparkad av vår ouppfostrade lånehäst. Grrr rymde gjorde hon också och trampade upp stora hål i gräsmattan.
Kramar till Solde.
Ja det blir allt till att vänta med vinet några månader.
Cantaton, jag håller med Solde, fundera på vad som är irriterande och undvik det. Jag tycker t ex att det är jättejobbigt om det är automatisk musik som inte går att stänga av.
Åh, dfk vad härligt med grillning! Här står den nya grillen och glänser på verandan, men vi har inte haft tid att inviga den.
Hästhagen är färdig och jag är alldeles slut, men nu har iallafall kusarna lite gräs ett tag till. Usch, lånehästen är så ouppfostrad, igår gick grimskaftet sönder när hon konstrade, så idag tog hon i extra mycket och jag blev tvungen att släppa för att inte få ett par bakhovar i magen. Grrrr, jag har ingen lust att lägga tid på att uppfostra henne, men jag blir väl tvungen. Barnsäker är hon inte.
Kul med lite fest Solde!
Heloise, jag åt ett russin när jag mådde illa. Det funkade, men eftersom jag mådde illa hela tiden blev det onödigt många russin. Jag gick upp sisådär 30 kilo den graviditeten så det är inget jag rekommenderar.
Vilket hus Heloise! Jag tyckte bara att det var synd att allt var så vitt. Bara barnrummen hade lite färg.
Härligt med nya kläder Sonja, även om det svider i plånboken.
Man kanske skulle börja tänka mer på vad man gör av sin tid. (BT räknas såklart som kvalitetstid. )
Hahaha - Tirza är underbar!