Tantvarning del 8
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Tack!
Förutom mitt samtal till Holland fortsatte dagen bra och jag var jätteduktig! Det enda som förstörde var att vårt internet plötsligt slutade fungera och stal en timma av min dag innan jag lyckades få supporthjälp.
Så igår:
1. Telefonsamtalet till Holland
2. Jag mailade på TYSKA! Jag som inte skrivit ett ord tyska på 7 år - och du liksom på gymnasietyska. Fruktansvärt att inse hur mycket grammatik jag glömt bort! Men jag fick svar på mina frågor, så jag måste i alla fall ha gjort mig förstådd!
3. Har ju precis startat duo med en pianist och vi har vår första gemensamma spelning 5 juni (vigsel, champagnemingel, till kaffet och fest). Igår hade vi tillsammans möte med brudparet. Pianisten berömde mig så för mitt sätt att samtala med brudparet. Att jag var så duktig och proffsig. Kändes så kul att höra! (Jag har ju alltid varit ensam innan.)
4. Testade på DanceStep för första gången!
(Kvällens belöning blev att se Läderlappen på operan.)
Åh herreguuuud dfk, vilken beskrivning...salta är väl inte baden här så värst, på östkusten alltså, annars hade det kunnat vara hemma hos mig.
Nu har vi haft magsjuka klart jag och min son, han tisdag-onsdag och jag torsdag-fredag. Idag var det fotbollsmatch. 4+ och värsta snålblåsten med regn på tvären men...
...
Tjohoooooo, min son blev tvåmålsskytt den här matchen och de vann med ÅTTA-två!!!
"Mamma, nu har jag visat att jag kan nå´t" sa han när vi gick hem.
Just precis! För det är nämligen så, att är man själv två år yngre än alla andra och dessutom ny i laget, så får man lov att visa det-att man kan nå´t alltså, innan de litar på en så man får lite mer passningar och så.
Så det var precis vad som behövdes. Nu har han avancerat i laget så han räknas lite mer och inte bara är minst.
Nu badar han badkar och sen ska vi dricka varm choklad och seger-fika.
...och jag ska ha rom och vispgrädde i min choklad!
Skönt att ni har blivit friska igen och att ni fixade att vara ute i det här vädret! Jag kurar ihop mig under en filt och stannar där ett par veckor till tror jag.
Ja, hade jag någon bacill kvar med mig ut så frös han garanterat ihjäl under matchen! Huga! Men jag hade på mig så mycket kläder att jag knappt kunde röra mig. Men det räckte inte med ett par ullsockar i gummistövlarna. Det hade beövts dubbla par.
Är det verkligen gott?
Vad duktig din son har varit. Kul att han kommer in lite mer i gänget!
Jag hade långkalsonger och dubbla fleecetröjor häromdagen, men efter en timme fick jag ge upp och gå in. Jag har fortfarande inte tinat! Brrrr!
Nu har du givit mig inspiration Blomman! Varm choklad! Rom! Vispgrädde!
Om det är GOTT! Himmel kvinna, se till att få smaka! Inget värmer bättre och det är ju jättegott! Och ingen jäkla O´boyhistoria, utan redig kakaoblandning och starkt med lättvispad grädde och en skvätt rom. *slurp*
Haha, dessvärre ingår inte alkohol i min magkatarrdiet - och grädde och choklad ingår inte i min gå ner i vikt-diet. Så jag tror inte att det blev så mycket var av drycken... Jag ska sätta på lite te istället! Har just nu en favoritsort som heter "Vardagslyx". Den har smak av champagne och jordgubbar. Det ni!