• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Heloise

Åh vad det är skönt med lediga dagar!

Cantaton: skönt att du tagit ett beslut som känns rätt för dig.

Jag har idag, sovit, ätit frulle, chattat med en tjej i skolan om vårt projektarbete, tagit på mig att skriva rapporten, sov 2 timmar till, skrivit rapporten och nu ska vi grilla!

• Aleta

Bra att du drar ner lite Cantaton, du verkar ha så mycket jämt.

Du får ha ett gigantiskt knytistantbröllopskalas I'm yours!

Jag har satt upp lite stolpar till ny hästhage och nästan blivit sparkad av vår ouppfostrade lånehäst. Grrr rymde gjorde hon också och trampade upp stora hål i gräsmattan.

• Cantaton

Aleta, faktum är att jag faktiskt inte har jobbat mer än halvtid på ett halvår. (Ja, inklusive sångövning, kundmöten, utveckling av företag o.s.v.) Jag hoppas på att orka lite mer kommande månad (15 maj - 15 juni). Typ 75%. Så jag må göra många saker, men har faktiskt inte lagt så mycket tid på jobbet. Framför allt har jag ju sovit och tagit hand om mig själv genom att träna, lägga om kost och prata med psykolog.

• Sonja68

Good morning!
    Igår hade vi +20 i skuggan och sooooool. Efter tjafs med maken (fan, vad jag blir trött på att ha TRE ungar, varav den barnsligaste och besvärligaste är hela 35 år. Obebripligt!!) så gick jag ut och räfsade. Efter en timme kom han också ut, men vi höll oss på var sin sida av huset. Tillslut förenades vi på samma sida och "knöt ihop säcken" s a s. Vi fick räfsat hela gården på EN dag. Det är rekord!!
    Nu är allt samlat ihop i säckar och som på beställning regnade det i natt.
    Idag är det fortfarande varmt, men mulet.

Igår kväll körde jag flickorna till mormor o morfar, de har övernattat där. Morfar fyller 78 år idag och ville gärna ha dem där när han vaknar på morgonen.
    Mamma är dålig igen, ligger hela dagarna, så det är kul för pappsen att ha lite sällskap på födelsedagen av två pratglada charmtroll
    Vi åker dit efter jobbet idag och då blir det SMÖRGÅSTÅRTA!!!

• Im yours

Hej!

Här har det regnat som bara den, så vad göra? Efter mycket tänkande haha, så tar jag en sväng ut till stora shoppingcentret. Det blir sommarkläder till barnbarnen förstås ........

Annars blir det lugnt, glo i modemagasin, begrunda höstmodet som damp ner i min brevlåda förra veckan ......... ja ungefär så tänker jag njuta av denna dag.

Bruttan; Så det blev en Signe, härligt. Min lilla Dexter har lite problem m sin mage, så sonen m tjej har inte mycket sovtid. Annars jollrar han så sött ..... och Smilla är en riktig solstråle, så full av glädje och livslust. Hon avskyr blöjor och vill bara ha trosor som jag köpt. Så mycket fröjd det är med barn ...........

Aleta; Låter härligt med hästar, även om de rymmer och skönt att räfsandet är över.

Bye, bye, bye för nu!

• dfk

Sonja och Aleta,Vad flitiga ni är med att räffsa och bygga hästhagar.

Im yours, det där lät som en riktigt skön dag!

Här är det också regn, men sådär lagomt smattrande och rätt milt i luften. Lite myspysväder ändå. Ska naturligtvis jobba idag, träna lite efter jobbet och sen blir det hem till familjen och så ska vi äta lammkorv med klyftpotatis m olivolja och rosmarin tror jag. Sen blir det väl lite Talang vid TV:n  och nåt gott till.
    Ha en bra dag alla!!

• Sonja68

dfk skrev 2010-05-14 09:34:32 följande:
    Sonja och Aleta,Vad flitiga ni är med att räffsa och bygga hästhagar.Im yours, det där lät som en riktigt skön dag!Här är det också regn, men sådär lagomt smattrande och rätt milt i luften. Lite myspysväder ändå. Ska naturligtvis jobba idag, träna lite efter jobbet och sen blir det hem till familjen och så ska vi äta lammkorv med klyftpotatis m olivolja och rosmarin tror jag. Sen blir det väl lite Talang vid TV:n  och nåt gott till.Ha en bra dag alla!!

Dfk, du verkar alltid laga så god mat.
    Jag blir så hungrig!!!

Efter gårdagens sol och värme så har det regnat inatt. Undrar om det inte gick lite åska också, för jag drömde att det gick åska och hörde en knall. Sen vaknade jag och då spöregnade det.
    Idag har det kommit en skur också, det är grått, men fortfarande varmt! Härligt med lite värme.

Jag har träningsvärk efter räfsningen! Båda de stora (?) musklerna på var sida om ryggraden, under skuldrorna (filéerna liksom) och triceps! Det är ju kanon ju!  Har länge hållit på och fundera vad för övningar man kan göra mot gäddhänget
    Räfsa is it alltså!

• Soldemor

Hade jour på sjukhuskyrkan i natt, blev inringd 07.15 i morse, det var lite småtufft. Nästan precis kommit till jobbet efter att ha blivit avlöst av dagjouren. Hade lite samtal med högsta chefen på vägen hit, om det här med prövningar som man som präst kan möta, kan jag möjligen få lite, lite semester från dem nu, bara ett tag, så jag liksom hinner lite ifatt mentalt?

• Cantaton

Du har en tuff jobbperiod, du!! *Styrkekramar*

Soldemor skrev 2010-05-14 12:21:16 följande:
    Hade jour på sjukhuskyrkan i natt, blev inringd 07.15 i morse, det var lite småtufft. Nästan precis kommit till jobbet efter att ha blivit avlöst av dagjouren. Hade lite samtal med högsta chefen på vägen hit, om det här med prövningar som man som präst kan möta, kan jag möjligen få lite, lite semester från dem nu, bara ett tag, så jag liksom hinner lite ifatt mentalt?
  • Soldemor

Cantaton skrev 2010-05-14 12:24:34 följande:
    Du har en tuff jobbperiod, du!! *Styrkekramar*

Tack, nu behövs allt som ger lite energi!

Svar på tråden Tantvarning del 8