Inlägg från: fiffen |Visa alla inlägg
  • fiffen

fler unga brudar i sommar?

funderade på om det är några mer som gifter sig i sommar och räknar sig till "yngre" här på BT Själva blir jag 21 i år och m2b blir 22. vi gifter oss 24/7 och äntligen känns det som att det mesta har fallit på plats! :)

Hade varit roligt att följa varandra på vägen till den stora dagen :)

• Svar på tråden fler unga brudar i sommar?
  • fiffen

hah! jag det tycker jag absolut! ;)

Hur långt har ni kommit i era planer? här börjar det kännas som att det mesta faller på plats,m ed kläder, ring mm :)

• fiffen

precis! så känns det för oss med, har varit tillsammans sedan vi var 14, dock inga barn än, men det kommer när jag pluggt färdigt :)

Men Juni är ju väldigt snart! spännande!

Mat - färdig bestämd (i princip)
    Kyrka och Lokal bokad
    Ring beställd
    Kläder och skor beställda
    Gästerna är bjudna (blir ett mindre bröllop med bara närmst släkten 21 pers totalt)
    Bröllopsresan bokad

det som är kvar är väll att spika maten helt, bestämma om vi ska köpa eller göra tårta själva, om vi ska serveringspersonal och frisör.. tror jag. det är säkert tusen saker till, men det är detta som känns somd et viktigaste för oss i alla fall :)

Hur går det för er?

• fiffen

Välkomna ni "nya" ;)

Vi kommer att gifta oss i en liten kyrka ute på landsbygden, och ha middagen i en lokal bredvid. Osa satte vi en månad före bröllopet, men alla svarade på två dagar utan m2b morfar som inte svarat än.. han har nog bara glömt ;)annars är det våra närmsta familjer m. syskon + respektive, mor- och farföräldrar, faddrar + våra 2 närmsta vänner. med mig och m2b blir vi 21, 22 med min systers lilleman.

det som stressar mig, är att jag vill vara färdig med allt nu! och m2b verkar inte vara lika ivrig att få klart allt, senast igår konstaterade han" oj vad mycket det är man ska tänka på" no shit! tyckte jag då ;)

• fiffen

det hade varit underbart med att vara lika engagerade, jag tror inte min "gubbe" har förstått än hur mycket som ska göras runt om ;) men det börjar gå upp så smått! tror jag..

vi kör på korttidsplaneringen, började planera för någon månad sen ;)

Megi: Oj!! hur känns det med allt? börjar det falla på plats?

• fiffen

Megi: Vi hade troligen bara tänkt ställa upp en filmkamera på något bra ställe i kyrkan där den uppfattar det mesta som händer, kanske två? en framme i kyrkan och en bak? så slipper någon filnma som är där som gäst..

Mitt stora problem (I-landsproblem) är hur jag ska ha håret på dagen D.. har verklien INGEN aning om vad jag ska göra.. vill nog ha det mesta utsälppt, men vet som sagt inte.. hur ska ni andra göra?

• fiffen

Jvö: så har jag tänkt mig också just nu ;) hittar du någon fin bild får du gärna tipsa! :P

Jag har sett massa frisyr hemsidor tidigare, kan länka om jag hittar dem igen!

har ni mött några kommenatarer (negativa) om att ni skulle vara "unga" vi har klarat oss finfint :) alla verkar posetivt överraskade!

• fiffen

då är vi tre sammanlagt på den 24/7 nu! populärt datum ;)

Jag kommer från Dalsland! gifter oss i en liiiten kyrka långt ut på landet.

nu stötte jag på en tråd med frisyrer precis.. ska leta upp den igen, det var en av de bättre jag hittat. tog massa förslag däifrpn själv, tror jag hittat DEN frisyren nu, (igen...)

• fiffen

weddinghairstylegallery.com den här emsidan har många fina frisyrer, hittade ett par här som jag kan tänka mig, ska lägga upp i galleriet någon dag så får ni se vad ni tycker ;)

• fiffen

DSS: jag tror du leder ligan än så länge ;) hur har ni tänkt er bröllopet?

• fiffen

Jmms: trist med sådana människor! vissa kan man aldrig göra nöjda..

vi är också först i vår vänskapskrets. visst är det skönt att inte ha något tidigare bröllop att jämföra med, nu kan vi göra precis på vårat sätt utan att någon kan jämföra med någon tidigare. vi lägger liksom ribban ;) dock har vi inte bjudit några av våra vänner, bara närmsta familjen, så de har ändå inget att jämföra med :P

• fiffen

vad kul att det 'är fler av oss som väljer att gifta oss unga, säger som min svärfar "roligt att inte alla väntar till de är 50" ;) 24 verkar vara poppis! var m2b som valde det hema hos oss, jag valde datum för resan och han för bröllopet, rättvist skall det vara!

VI har tänkt ha potatisgratäng, kycklinspett och tjälknöl och tillbehör till det, sedan tårta efter det.

men ska man grilla är ju alltid tunna kotlettbitar bra, går fort och lätt, sen blir de inte så saftiga som de tjockare, annars är ju fläskfilé gott och går fort om man skär upp dem i mindre bitar :)

• fiffen

härligt! ;) Hur går det för alla med planeringen? Jag har frisös och fotograf bokat nu i alla fall, hoppas vädret är fint så vi kan ta bilder i den fantaistiska miljön utanför studion!

• fiffen

Vi har kvar att spika maten och tårtan, men vi har ett så litet bröllop så det gör inget om vi  missar något :) Men jag tror att det är allt som är kvar, vi väntar på kläder och sådant dock.men kärleken kan vara bra att ha vara åp ända in till mållinjen och i loppet efter det med :) Ska ni ha stort bröllop?

Svar på tråden fler unga brudar i sommar?