• fiffen

fler unga brudar i sommar?

funderade på om det är några mer som gifter sig i sommar och räknar sig till "yngre" här på BT Själva blir jag 21 i år och m2b blir 22. vi gifter oss 24/7 och äntligen känns det som att det mesta har fallit på plats! :)

Hade varit roligt att följa varandra på vägen till den stora dagen :)

• Svar på tråden fler unga brudar i sommar?
  • Maajliin

Hej!

Vad roligt att vi ska gifta oss på samma dag:) Jag är 23 år när jag gifter mig så lite ung är jag allt än:)

• fiffen

hah! jag det tycker jag absolut! ;)

Hur långt har ni kommit i era planer? här börjar det kännas som att det mesta faller på plats,m ed kläder, ring mm :)

• JBB

Jag och min fästman är 22år gamla, vi gifter oss den 5juni. Det känns dags nu efter 6år tillsammans, två barn och villa. Hur långt har ni andra kommit i planeringen?

• fiffen

precis! så känns det för oss med, har varit tillsammans sedan vi var 14, dock inga barn än, men det kommer när jag pluggt färdigt :)

Men Juni är ju väldigt snart! spännande!

Mat - färdig bestämd (i princip)
    Kyrka och Lokal bokad
    Ring beställd
    Kläder och skor beställda
    Gästerna är bjudna (blir ett mindre bröllop med bara närmst släkten 21 pers totalt)
    Bröllopsresan bokad

det som är kvar är väll att spika maten helt, bestämma om vi ska köpa eller göra tårta själva, om vi ska serveringspersonal och frisör.. tror jag. det är säkert tusen saker till, men det är detta som känns somd et viktigaste för oss i alla fall :)

Hur går det för er?

• JBB
    fiffen skrev 2010-04-18 15:32:41 följande:
    precis! så känns det för oss med, har varit tillsammans sedan vi var 14, dock inga barn än, men det kommer när jag pluggt färdigt :)Men Juni är ju väldigt snart! spännande!Mat - färdig bestämd (i princip)Kyrka och Lokal bokadRing beställdKläder och skor beställdaGästerna är bjudna (blir ett mindre bröllop med bara närmst släkten 21 pers totalt)Bröllopsresan bokaddet som är kvar är väll att spika maten helt, bestämma om vi ska köpa eller göra tårta själva, om vi ska serveringspersonal och frisör.. tror jag. det är säkert tusen saker till, men det är detta som känns somd et viktigaste för oss i alla fall :)Hur går det för er?
    Ja Juni är väldigt snart, stressar en aning när jag ska få det sista klart. Har alldeles för mycket att ordna upp det sista men förhoppningsvis kan vi bocka av flera av våra inköp denna vecka.

De vi har fixat till redan är:

- Brudklänningen
    - Näbbklänningarna (de blev klara idag)
    - Tärnklänningen

- Maten
    - Drickat
    - Dukningen

- Fotografer
    - Servitriser

mm men vi har alldeles för mycket kvar känns det som, fästmannens skor, kostym, ringarna etc är fortfarande inte köpta men förhoppningsvis får vi bort flera av posterna denna vecka.

Var kommer ni gifta er? Hur många gäster är inbjudna och när har ni satt OSA?
  • Jvö

Jag kommer vara 21 år när vi gifter oss och sambon kommer vara 26 ;) Gifter oss 31 juli 2010. Känns väldigt snart :d

• Idli

Jag kanske börjar bli för gammal för att räknas som en "ung" brud. ;) 24år har man hunnit att bli med två barn stort hus på landet och hela kitet. Men jag känner mig som om jag fortfarande vore precis fyllda 20. Gifter mig den 24 juli i år med min underbara karl sedan sju år tillbaka.

• Maajliin

Ja det mesta är nästan klart, det är mannens kläder, jag väntar på att min ska komma, den ska komma i slutet av månaden och jag bara längtar:) sen så är det brudbuketten och det som ska vara till bröllopsnatten men sen börjar allt komma på plats:) *jag längtar!

• Jvö

Vi ahr då färdigt allt i stort sett näbbklänningarna är det som är kvar. Allt annat är bestämt. Men allt är inte riktigt inhandlat har lite dekoration kvar och brudens underkläder resten är nog färdigt. Brudtärnornas klänningar ska komma inom 2 veckor så det är nog det sista. Men känns som att vi har koll på det mesta.
    Är det någon har inne som känner stress?

• fiffen

Välkomna ni "nya" ;)

Vi kommer att gifta oss i en liten kyrka ute på landsbygden, och ha middagen i en lokal bredvid. Osa satte vi en månad före bröllopet, men alla svarade på två dagar utan m2b morfar som inte svarat än.. han har nog bara glömt ;)annars är det våra närmsta familjer m. syskon + respektive, mor- och farföräldrar, faddrar + våra 2 närmsta vänner. med mig och m2b blir vi 21, 22 med min systers lilleman.

det som stressar mig, är att jag vill vara färdig med allt nu! och m2b verkar inte vara lika ivrig att få klart allt, senast igår konstaterade han" oj vad mycket det är man ska tänka på" no shit! tyckte jag då ;)

Svar på tråden fler unga brudar i sommar?