• fiffen

fler unga brudar i sommar?

funderade på om det är några mer som gifter sig i sommar och räknar sig till "yngre" här på BT Själva blir jag 21 i år och m2b blir 22. vi gifter oss 24/7 och äntligen känns det som att det mesta har fallit på plats! :)

Hade varit roligt att följa varandra på vägen till den stora dagen :)

• Svar på tråden fler unga brudar i sommar?
  • MrsPingla

Hej alla! Jag är 23 och vågar kanske räkna mig hit då ;) TS, jag och min sambo ska också gifta oss den 24/7, verkar vara ett väldigt populärt datum :D Vi är också de första som gifter oss i vår vänkrets, men många av våra vänner kommer efter och gifter sig nästa år, så de är inte så långt efter. Vi tycker dock som många er andra att det är kul/skönt att vara först ;)

Jag undrar också hur ni andra tänkt med maten. Vi ska ha buffé, för ca 40 pers och vill grilla kött. Men vilket kött kan passa, som dessutom inte tar så fasligt lång tid?

• fiffen

vad kul att det 'är fler av oss som väljer att gifta oss unga, säger som min svärfar "roligt att inte alla väntar till de är 50" ;) 24 verkar vara poppis! var m2b som valde det hema hos oss, jag valde datum för resan och han för bröllopet, rättvist skall det vara!

VI har tänkt ha potatisgratäng, kycklinspett och tjälknöl och tillbehör till det, sedan tårta efter det.

men ska man grilla är ju alltid tunna kotlettbitar bra, går fort och lätt, sen blir de inte så saftiga som de tjockare, annars är ju fläskfilé gott och går fort om man skär upp dem i mindre bitar :)

• Jvö

yousofine skrev 2010-04-25 19:02:29 följande:
    Här är en till ung brud :) Vi gifter oss den 31 Juli och jag är då 21år :) Har så svårt att bestämma maten, hur har ni? Vi har tänkt buffe´ för vi har så många som kommer (75st) Tips på mat?

Jag gifter mig också 31 juli kommer vara 21 då ;)
    Vi ska ha buffe, vi kommer då att ha en kyckling, en fisk och en eller två kötträtter för då finns det något som alla gillar. Vi har redan bestämt hela våran meny.  
    Men det är svårt det där med mat. Vi höll på länge och vela fram och tillbaka innan vi bestämde oss.  

• BeSt

Halloj, relativt ung jag med =), fyller dagen innan vigsel så jag är 23 men kommer bli fru som 24 åring =D... Gifter oss 12/6 längtar ihjäl mig....

• fiffen

härligt! ;) Hur går det för alla med planeringen? Jag har frisös och fotograf bokat nu i alla fall, hoppas vädret är fint så vi kan ta bilder i den fantaistiska miljön utanför studion!

• BeSt

Planeringen går super, alla stora ting är klara så som Kyrka,lokal,mat,tårtakläder,ring, inbjudningar, m.m så på måndag är det sista dagen att O.S.A  sen är det full rulle framåt. Hur långt har ni kommit? Har ni tips på saker man inte får glömma nu i det siat? förutom kärleken =D....

• fiffen

Vi har kvar att spika maten och tårtan, men vi har ett så litet bröllop så det gör inget om vi  missar något :) Men jag tror att det är allt som är kvar, vi väntar på kläder och sådant dock.men kärleken kan vara bra att ha vara åp ända in till mållinjen och i loppet efter det med :) Ska ni ha stort bröllop?

• MrsPingla

Vi ska inte ha ett stort bröllop; vi bestämde oss för ett litet redan från början. På det sättet kan vi bjuda färre, men verkligen rå om dem; tex köpa in lite bättre mat, bättre champangne etc. Vi kommer sammanlagt vara omkring 40 pers. Vi har dock fått ett problem; vi har valt att inte bjuda några barn, eftersom vi har en sån liten budget att vi hellre valt att bjuda fler vänner. Dessutom kommer vi att ha en öppen bar, vilket vi inte tycker är lämpligt för barn.

Nu är det ett par som sagt att de inte vill komma om vi inte bjuder deras barn. Det har nu utvecklats till en maktkamp som känns väldigt trist; vi ville ju inget illa och vi vill absolut inte behöva gräla med vår släkt inför vår stora dag :(

Någon annan som mött motstånd från familj eller vänner pga något?

• Bride in leather
    MrsPingla skrev 2010-05-06 07:58:33 följande:
    Vi ska inte ha ett stort bröllop; vi bestämde oss för ett litet redan från början. På det sättet kan vi bjuda färre, men verkligen rå om dem; tex köpa in lite bättre mat, bättre champangne etc. Vi kommer sammanlagt vara omkring 40 pers. Vi har dock fått ett problem; vi har valt att inte bjuda några barn, eftersom vi har en sån liten budget att vi hellre valt att bjuda fler vänner. Dessutom kommer vi att ha en öppen bar, vilket vi inte tycker är lämpligt för barn. Nu är det ett par som sagt att de inte vill komma om vi inte bjuder deras barn. Det har nu utvecklats till en maktkamp som känns väldigt trist; vi ville ju inget illa och vi vill absolut inte behöva gräla med vår släkt inför vår stora dag :(   Någon annan som mött motstånd från familj eller vänner pga något?
    Då får de ju stanna hemma. De bestämmer ju INTE vem ni ska bjuda, så himla pinsamt av dem.
  • TalisQualis

Får man haka på här fast att man inte gifter sig förrns i höst? Jag kommer ha hunnit fylla 21 när vi gifter oss och sambon är 24, så vi får väl räkna oss tyiil dom yngre brudparen {#lang_emotions_smile} När vi gifter oss har vi vart tillsammans i lite över 4 år.

Vi gifter oss hemligt/bakom ryggen på familj och vänner 8e oktober 2010. Vi smiter iväg till New York bara vi två och viger oss. Sen blir det ev en mindre fest för de närmaste när vi kommit hem från resan. Vi vet dock inte hur vi skall göra med inbjudningar till festen i så fall då vi inte vill berätta om vigseln förrän vi kommer hem, men det kan ju vara bra att veta hur många som kommer innan man åker så man har det klart. Förstår ni hur jag tänker/menar?

Hittills är detta klart:

Klänning Slöja Skor Tiara Kostym Planering av resan Fotograf Bukett och crosage (eller vad det heter) Vigsellokal Grov budget Ja och datumet såklart

Det är säker några fler småsaker som är klara som jag inte kommer på nu {#lang_emotions_smile}

Kul att de att det är fler unga par som vågar satsa!

• sötnöt

Hej Hej :)

vi kommer också gifta oss den 24 juli :D (älskar varann dygnet runt, är det den ni andra 24/7 också kör med...?? ;)

jag är 23 o min M2B 24, bor i sköna daaaalarna..

det mesta är bokat iaf, de enda som vi inte har koll på är vad "gubben" ska ha på sig! (han är lite seg med att bestämma sin klädsel ;P)

stor fest blir det iaf, 130 inbjudna å bara 4 som tackat nej hittills..

åhh, va jag längtar till den stora dagen nuuuu...!! :D

• pemzan

Hej

Vilken härlig tråd ;) Jag kommer att vara 24 år när jag gifter mig.. Åldern har väl ingen större betydelse eftersom vigseln ändå handlar om att lova varnadra evig kärlek?! Kan väl lika gärna hålla eller gå snett i vilken ålder man än befinner sig?? Tror alla känner på sig när det är rätt? ;)

Ska iaf bli fru den 28/8 och varje dag känns helt otroligt underbar. Älskar varje sekund <3

• Jeliqa

Hej allihop!
    Jag kommer precis att ha fyllt 23 år när jag gifter mig i sommar. Vårt bröllop går av stapeln den 13/8-11 och vi är i full gång med planering och praktiska detaljer för tillfället.  

• Chilia

Nu ska jag inte gifta mig i sommar, men sommaren 2012 och då kommer jag vara 23 och m2b kommer vara 27 :)
    jag tror starkt på äktenskapet, och känner mig någorlunda ensam om det i min umgängeskrets.. 

• Familjen Sköld

Hejsan:)
    Vi ska gifta oss 9 juli. Jag är 23 och min gubbe är då 26. Relativt unga alltså:)

Såg att det var någon som hade problem med deras önskan om att inte bjuda barn inte respekterades. Det verkar vara en evig fråga det där med barn. Vi har en son själva som är 2 så vi ska ha med barn. Men vi har varit på flera bröllop där det inte varit barn och det går minst lika bra. Tycker det är upp till brudparet.

Men vi hade snarlikt problem när det gällde inbjudningarna. vi ville ha ett litet bröllop med familj och närmsta vännerna och inte bjuda mostrar, fastrar osv (då vi båda har stora familjer). Men folk blev som galna och hotade med att inte komma osv. Så huxflux är vi närmare 80 pers och folk är ändå sura att de inte är bjudna:P. Man kan inte göra alla nöjda:)

• Jeliqa
    Familjen Sköld skrev 2010-12-13 12:52:52 följande:

Hejsan:)
    Vi ska gifta oss 9 juli. Jag är 23 och min gubbe är då 26. Relativt unga alltså:)

Såg att det var någon som hade problem med deras önskan om att inte bjuda barn inte respekterades. Det verkar vara en evig fråga det där med barn. Vi har en son själva som är 2 så vi ska ha med barn. Men vi har varit på flera bröllop där det inte varit barn och det går minst lika bra. Tycker det är upp till brudparet.

Men vi hade snarlikt problem när det gällde inbjudningarna. vi ville ha ett litet bröllop med familj och närmsta vännerna och inte bjuda mostrar, fastrar osv (då vi båda har stora familjer). Men folk blev som galna och hotade med att inte komma osv. Så huxflux är vi närmare 80 pers och folk är ändå sura att de inte är bjudna:P. Man kan inte göra alla nöjda:)

Fy vad tråkigt att folk blev sura över ert val kring böllopet. Det är ledsamt när andra inte kan respektera ens val, det är trots allt ER dag och ingen annans. Själv har jag klargjort redan nu att jag inte tänker bjuda hela släkten, dels för att det blir för mycket folk och dels för att det är min dag och jag bara vill ha mina närmaste omkring mig. Vi kommer ändå bli nästan 60 personer och skall vi bjuda alla mostrar, fastrar osv så blir vi hur många som helst.
  • TheD

Var går gränsen för ung brud???

Jag är 24 och det är en normal ålder, från 23 år tycker jag det är normalt med bröllop. Om jag skulle sätta unga brudar inom ålder är det under 20.

• torildsdotter

Vi gifter oss också 9 juli och jag kommer vara 23 då. Håller med om att det inte känns ovanligt ungt, men visst är det kanske tidigare än majoriteten...

När vi förlovade oss trodde jag nog att man skulle få en del spontana reaktioner om att vi kanske är lite unga, då jag har många vänner som inte ens skulle tänka sig äktenskap innan 30-årsåldern, men så har det inte blivit utan alla är så positiva och glada!

Svar på tråden fler unga brudar i sommar?