Inlägg från: MrsPingla |Visa alla inlägg
  • MrsPingla

fler unga brudar i sommar?

Hej alla! Jag är 23 och vågar kanske räkna mig hit då ;) TS, jag och min sambo ska också gifta oss den 24/7, verkar vara ett väldigt populärt datum :D Vi är också de första som gifter oss i vår vänkrets, men många av våra vänner kommer efter och gifter sig nästa år, så de är inte så långt efter. Vi tycker dock som många er andra att det är kul/skönt att vara först ;)

Jag undrar också hur ni andra tänkt med maten. Vi ska ha buffé, för ca 40 pers och vill grilla kött. Men vilket kött kan passa, som dessutom inte tar så fasligt lång tid?

• MrsPingla

Vi ska inte ha ett stort bröllop; vi bestämde oss för ett litet redan från början. På det sättet kan vi bjuda färre, men verkligen rå om dem; tex köpa in lite bättre mat, bättre champangne etc. Vi kommer sammanlagt vara omkring 40 pers. Vi har dock fått ett problem; vi har valt att inte bjuda några barn, eftersom vi har en sån liten budget att vi hellre valt att bjuda fler vänner. Dessutom kommer vi att ha en öppen bar, vilket vi inte tycker är lämpligt för barn.

Nu är det ett par som sagt att de inte vill komma om vi inte bjuder deras barn. Det har nu utvecklats till en maktkamp som känns väldigt trist; vi ville ju inget illa och vi vill absolut inte behöva gräla med vår släkt inför vår stora dag :(

Någon annan som mött motstånd från familj eller vänner pga något?

Svar på tråden fler unga brudar i sommar?