Lyckliga013bruden skrev 2010-05-19 12:13:37 följande:
Jag var gäst på ett bröllop, som var det minsta snålaste tråkigaste bröllop jag varit på. Låter kanske lite elakt, men det är min ärliga åsikt. Det första jag tyckte var konstigt var att det bara var släkt där, trots att brudparetssläkt är liten så umgås vi inte så mycket annars, typ aldrig. Jag bjöd inte hela släkten utan de jag ville och framför allt de kompisar jag ville. Andra grejen var att vi satt ihop trängda i brudens föräldrars vardagsrum. Borden var inklämda med mm precision. Maten kom från den billigaste cateringen, stället är kända för priserna inte maten. Servitriserna var lånade/hyrda från gymnasiets hotell&restaurang linje, de var inte väldigt kunniga och duktiga. Present öppning skedde i ett hörn i hallen på det lilla radhuset, tog tid och ingen såg nåt. Tårtan vet jag inte var den kom ifrån, den var jättesnygg utseendes mässigt men ingen gillade den. Vilket iof var tur för det hade beräknat ganska många portioner mindre så de som ingen fick blev inte ledsna utan glada. Whisky, konjak, baileys mm till kaffet fanns inte. Festen tog slut tidigt och alla hade åkt hem kl 21.30. Det är inget fel att tänka ekonomiskt, men här kändes det so det gick för långt och det var inget kul som gäst och jag undrar varför de gifte sig överhuvudtaget. Hade varit mer logiskt om de gjort det ensamma på en resa typ. Snåla så mycket ni kan utan att tappa den lyxiga bröllopskänslan, som inte har något med ekonomi att göra egentligen. Hoppas ni förstår vad jag menar. =)
Jag har också varit på ett mardrömsbröllop. Det var stort men budgeten måste ha varit noll. Festen där slutade också supertidigt. :)