Inlägg från: flopsy32 |Visa alla inlägg
  • flopsy32

Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna

Baka egna cupcakes med vit (el. passande enligt färgtemat)glasyr, istället för bröllopstårta. Skulle bli bra mycket billigare för oss, men vi har valt tårta iaf

Storhandla på en stormarknad allt i matväg om ni gör egen mat. Leta extrapriser och köp på er allteftersom sånt som kan sparas.
    Det var extrapris på servetter på ICA Maxi i "rätt färg" enligt vårt färgtema. Jag ringde samma affär och förhandlade om priset på Skagenröra i 10 kg-hink (till Skagentoast). Fransyska var de dyrare bpå än en annan affär där vi fick ner priset med 20kr/kg.

Gör egna inbjudningskort, smycken, blomdekorationer mm. om du har intresset och lite kunskap. Med det menar jag att det nog blir dyrare att göra ex. inbjudningarna själv om man inte har något material eller kunskap alls. Det finns kortkurser runt om i landet för de som vill prova. Själv är jag scrappare, kortmakare, gör egna smycken till försäljning och har material hemma redan. Därför kom jag undan med 80 inbjudningskort för ca 300kr inkl. kuvert. Ska göra eget halsband o armband till brudklädseln med material jag har hemma.

Brudbuketten, tärnbuketten och brudnäbbsbuketten ska jag också binda själv dagen innan. (En annan hobby jag har). Corsaget däremot ska jag beställa hos en florist.

Ringen, var och kikade på en Shalin-ring för knappt 5000kr. Hade eget guld och en fundering till guldsmeden vad det skulle kosta att göra en egen? Fick ner priset till hälften på det sättet.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst känner jag....
    Vi har iaf kapat kostnaderna rejält vid det här laget!

• flopsy32

Jo, en sak till...

Köpte en Nixaklänning, oanvända handskar och slöja, samt underkjol på Blocket för 2000kr. Använd en gång och därefter kemtvättad. Har en vän som syr upp den och syr in den lite i midjan för 200kr (skräddar´n jag frågade skulle ha minst 1000kr).

Använd dina kontakter och vänner. Ring och förhandla om priset!!!

Vi har kostat på oss ett dansband till festen. Självklart har vi förhandlat om priset!

Svar på tråden Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna