Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna

ebbamary skrev 2010-04-18 20:26:01 följande:
    Hej! Man kan köpa fantastiska bröllopstårtor på Ica Maxi - man beställer precis vad man vill ha. Vit eller rosa prinsesstårta i flera våningar, cupcakes eller liknande. MYCKET billigare än bagerier osv! Ett tips från mig... /Ebba, Svt.se/ebbasblogg
    Eller också köper man "vanliga" tårtor från något annat kondis. Gillar inte prinsesstårta usch. Vi köper nog tårtor från Hollandia i Malmö. Sveriges godaste, Min favorit är Baileys, men den blir nog för mäktig
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2010-04-19 09:05:22 följande:
    Vi köper nog tårtor från Hollandia i Malmö. Sveriges godaste.
    OK. Jag har inte provätit alla tårtor i Sverige men jag tycker i alla fall att deras är väldigt goda!
  • Sebastiána

Ett bra tips är att LÅNA. Kostar gratis! Jag har just fått veta att vi kan låna ljusstakar från en förening min far är med i. De har tillställningar då och då, men inte så ofta så allt står för det mesta oanvänt. Tänkte inte på det själv. De har kanske andra saker vi kan låna också.

• Sebastiána
    KatjaB skrev 2010-04-19 21:00:06 följande:
    just alla pysseltips och småsaker är det ju många som redan tipsat om, men de större sakerna som mat, lokal, kläder osv så var konsekventa, håll er till er budget och ifrågasätt kostnaderna. Är det verkligen värt si eller så mycket att hyra en veteranbil och vad skulle något annat kosta istället.. tex. Ta offerter från flera håll och jämför vad ni får för pengarna. Var ärliga med er budget och fråga vad ni får för det ni tänkt er. På så sätt har vi sparat massor, och genom att göra sånt som vi svenskar annars kanske inte gör var och varannan dag... prutat
    Jättebra tips!!!
  • Sebastiána

Zia: verkligen tjusiga servettringar!!!

• Sebastiána
    MiaSKPG skrev 2011-01-20 13:31:29 följande:
    Hur reagerade bandet på att ni förhandlade om priset? Vi valde ett band osm verkade jättebra och de ville ha 6500 och det är egentligen för mycket för vår budget men jag sa okej utan att förhandla och tänkte på det sen att det kanske gick att "pruta"? Fast jag tänkte att det är ju sommar och säkert fler som gifer sig samma helg så om jag försökte pruta kanske de skulle ha gått nån annanstans....
    Samma här. Vårt band kostar också 6500:-. Inte tänkte jag på att pruta. I och för sig är det väl billigt med tanke på att de spelar under hela middagen och sedan 3 timmar under festen.
Svar på tråden Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna