Inlägg från: Jeanette G |Visa alla inlägg
  • Jeanette G

Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna

Kolla efter begagnade- eller vintageklänningar. Jag har hittat en klänning som var nästan precis det jag tänkt mig för 900:- på Etsy.com

Hyr kläder.

Se över bekantskapskretsen. En av brudgummens kompisars flickvän är frisör och ställer mer än gärna upp och fixar frillan, en av mina närmaste vänner är en mycket duktig fotograf och både jag och svägerskan utbildar oss inom konditori och ska göra tårtan. Kanske känner du nån som är bra på att sminka, sy eller känner nån som känner nån som spelar i ett band? Kolla runt!

Hyr festlokal och ha buffé som familjen hjälper till med.

Ha betalbar och ta en tia för en öl/glas vin. Vi tänkte ta en biltur till Tyskland och köpa ölen där.

Använd vilda blommor eller norpa i trädgården för dekoration.

Gör egna inbjudningskort och bröllopsprogram. Panduro har massa kul och användbart. Bekanta dig med nåt bildbehandlingsprogram som Photoshop tex.

Istället för bröllopssvit: Se till att huset/lägeheten är storstädad och all disk borta, piffa till det lite extra med ljuslyktor och blommor och bunkra upp med frukt, choklad och en flaska skumpa. Glöm inte att ha något trevligt till frukost hemma också.

Svar på tråden Dela med er av spartips för att hålla nere kostanderna