Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Om vulkanen tillåter ...

hej- tack för inboxningen om nya tråden

Kul att restaurangtips kan vara till någon nytta.

Just nu njuter jag av inställda resor. En hel extravecka på kontoret.

Planerar lite lätt sommaren men har inte kommit på något som vi vill göra. Paddla havskajak i Östersjön, Koster eller något annat. Hade en tanke på bilsemester Holland/Tyskland men efter helgens biltur känns inte det lika lockande

• Ab fab

Jag tror jag skall bjuda in maken till semesterdiskussion i helgen.

• Ab fab

jag har boken hemma. Om jag kommer ihåg skall jag försöka läsa igenom hotelltips.

lapinnette- är champagnebaren öppen för alla eller är det medlemsbar? det vore kul att ta maken dit vid näst besök i Stockholm

• Ab fab

då skall jag försöka ordna tills nästa besök.

• Ab fab

Wow- tack gärna. Om inte annat kommer vi fira makens 50 års dag i Stockholm i november. Det kanske vore något att locka honom med dagen före

• Ab fab

Maken skall fira 50 årsdagen med bal en lördag i november så en liten försits på fredagen låter som någonting han skulle gilla. Visst ligger champagnebaren i Vasastan?

• Ab fab

jag är av samma uppfattning- all inclusive kanske är lönsamt men acks å trist. Som gammal guide i charterrbanchen skulle jag definitivt avråda från att åka så. Halva nöjet är ju att leta skojiga retauranger, hitta nya miljöer och spännande upplevelser

• Ab fab

vilken bra lista. Sparar den till nästa tur i Champagne

• Ab fab

Jag är i Stockholm just nu- vilket härligt väder. Även omjag inte har så mycket chans att njuta av det så såg jag åtminstone det i morse. Klagade så på mitt hotellrum förra gången jag var här att de har uppgraderat mig till en svit uppe på taket. Såg ut över takåsarna i solsken

• Ab fab

nej majbrasor har vi ju inte på vår sida av landet. Påskbrasor istället,

För egen del firar jag valborg sedan en massa år genom champagnefrukost. En massa människor sen stuidetiden träffas på ett ordensällskap. Många körsångare om inte annat. Skumpa o mingel är trevligt. Maken är gammal chalmerist så han skall luncha med 25 års firande studiekamrater. Han lär nog vara nerbäddad resten av helgen

Valborgsafton är det inget jobb, frukosten följs av lunch med mamma o sen middag med goda vänner

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...