Inlägg från: havelina |Visa alla inlägg
  • havelina

Om vulkanen tillåter ...

jojanna skrev 2010-04-22 14:14:44 följande:
    Har nu kommit fram till att om jag vill ha ett klokt svar av resevana folk så skall jag rikta min fråga till er i denna tråd Frågan är: Hur lönsamt är det att fara på en all inclusive resa? Vi har börjat tala om Egypten och har då funderat hur det skulle vara att ta en AI resa, istället för att bara boka flyg tur/retur och sedan leta boende på plats (reste till Indien så) så vad säger ni som har erfarenhet av båda? Är det värt att boka AI eller är det slöseri med pengarna?
    Min erfarenhet är att man generellt inte sparar pengar på all inclusive. Det här varierar förstås och beror på vad man vill göra under resan. Vill man stanna på sin resort under hela vistelsen och dricka mycket drinkar och hittar en deal där det ingår kanske det är värt det. Personligen skulle jag tycka att det vore trist att besöka en ny plats utan att ge sig ut och uppleva saker utanför hotellet.

Däremot kan det ju underlätta att boka hotell i förväg, om man nu inte är sugen på att se hotellet med egna ögon innan man bokar. Många hotell har ju dessutom bättre priser för dem som förbokar online.

Lycka till och hoppas ni får en härlig semester!

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...