Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Om vulkanen tillåter ...

Maken oroar sig för en Latinamerika-resa om 2 veckor, nu i det här allmänna flygkaoset. Jag stannar där jag är sålänge o det fixar sig, men en hel räcka kollegor har påverkats. Hmm, världen är märklig.

• anne på grönkulla

Det beror helt på vad ni har för reserfarenhet och vilka förväntningar ni har på ett Egypten-besök. Vill man slappa på en resort med strand o aktiviteter så är all inclusive på en ort på kustem säkert toppen. Vill man se så mycket som möjligt av Egyptens turistattraktioner och antika lämningar så kan säkert ett paket av nåt slag vara bra, särskilt om man har begränsad tid. Men vill man uppleva så mycket Egypten som möjligt är det en riktigt dålig ide.

• anne på grönkulla

jojanna skrev 2010-04-23 15:09:46 följande:
    Tack för era svar, det var nästan det jag förväntade mig   har man lite resvana inne så tar ju AI bort en del av upplevelsen.. problemet är mera det att det att det blir första gången vi reser bort över julafton och därför började jag surrfa runt på paketresor. och hittade detta underbara hotel som jag totalt har föräslkat mig i! Ghazala Garden Hotel, turistaktigt JA, men ack så fin hotelmiljö. Problemet är att man bara kan välja AI för 23000/2veckor och jag vet att man slipper billigare undan till egypten men men...  Tack för era svar ivarjefall!

Ja, men ska ni ändå mest vara i Hurghada elle rnån annan ort på kusten så kan säkert AI vara helt ok. Men kanske är det värt att kolla om det går att boka hotellet direkt?

• anne på grönkulla

Härligt! Vad blev det för hotell? Vi funderar på Tallin i juni men verkar aldrig komma till skott.

O just nu är maken mycket riktigt fast i askmoln med inställda flyg, men han är iaf i europa...

• anne på grönkulla

Åhå, vi bodde rätt nära där på nåt som hette Bergs men de var ju flera år sen, det där minns jag inte, men Lavija går ju ine att missa. Har för mig att klädmärket CHR som jag brukar gilla hade en butik på den där sträckan också, på samma sida som Latvija och nåt kvarter bort så om den finns kvar så borde det vara typ mittemot ert hotell.

• anne på grönkulla

Åhå, Time på Vanadisvägen är våra kvarter - berätta om italienaren i bottenvåningen är rba är du snäll!

Vi flyr dock stan för Tallin just denna helg.

• anne på grönkulla

Åter från Tallinn som var väldigt trevligt! Maken gjorde nu sitt typ 10:de besök o jag mitt första, så lite räkmacka var det såklart på kuppen för min del. Mycket god rysk och estnisk mat fick vi också!

Rekommenderar fö Tallinnkortet (www.tallinncard.ee) för besökare, vill man göra nån rundtur o gå på museer får man ut mycket värde för det och så fick man rabatter på shopping o en del restauranger dessutom!

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...