Har aldrig åkt all inclusive av samma anledning som ovan. Maten är ju något av det roligaste och det ska vara väldigt bra för att jag ska vilja äta på samma ställe i en hel vecka.
Men åkte på paketresa för första gången på typ 15 år när vi åkte skidor i Lech Österike för några veckor sedan. Jag började som vanligt med att hitta det hotellet jag ville bo på sen började jag titta på flyg - av en slump när jag började googla på transfer från Innsbruck till Lech så hamnade jag på paketrese siter. Visade sig att man kunde få det hotellet jag ville ha och flyg (förvisso charter med Monarc och man satt verkligen trångt men vad gör det i 2 timmar) för en billigare penning än om jag bokat allt separat - då ingick även transfer så man slapp böka med det.
Vi blev faktiskt helt sålda på skidcharter och ska absolut ta det igen. Förutom att de verkar som man kan få i princip vilket hotell man vill hade det dom följande fördelarna:
- Man behöver inte fixa transfer. Stod en lite minibuss och väntade när man kom av flyget, till frukosten näst sista dagen kom hotellpersonalen med ett litet brev där det stod vilken tid vi skulle vara klara för upphämtning. Hur skönt är det!
- Man kunde köpa liftkort när man beställde resan - så fick man det i minibussen på väg till hotellet, dvs inget köande för att köpa liftkort första eftermiddagen man kunde gå direkt till en trevlig uteservering istället.
Vi var grymt imponerade av servicen faktiskt och hur bra deal man fick om man köpte hela paketet. Det var inte det flygbolaget som vi hade valt i vanliga fall men alla hotell som jag funderade på hade gått att ordna i paketet.
Fast skidresa är nog den enda typ av resa detta fungerar för oss.