Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Om vulkanen tillåter ...

... så ska vi resa en massa på denna tråd !

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...
  • Lapinette

Vad har ni gjort i resväg i helgen?

Själv har jag dammat av Excel och våra resplaner i sommar dvs Italien/Slovenien/Istrien. Vi har kommit överens om att inte vänta på kompisen nere på Rivieran som kanske/utifall att ska gifta sig i juli. Hade i princip bestämt allt när jag fick lite nya idéer ... ha, ha, så klart man inte ska göra det enkelt för sig. Ska fundera i ngåra dagar till sen blir det nog att boka allt.

• Lapinette

Tack Tinga för "smakupplevelsen"! Lät gott och om vi åker ned får det självfallet även bli för att besöka Småland och glasriket.

Hoppas ni kommer iväg till England och Cornwall. Skickade jag dig artikeln (har för mig det men ibland sviker minnet) som jag hade om Cornwall? Jag har suttit och läst lite på Tripadvisor gällande Slovenia och igår läste jag lite i Lonely Planet. Mest för att kolla om min tripp jag funderat på är ok eller om vi ska hitta nya alternativ. Hmmm... man hittar ju hela tiden nya ställen som man gärna skulle vilja besöka men samtidigt vill vi inte fara runt allt för mycket samt ha ca 5 dagar utmed kusten dvs sol och bad.

• Lapinette

Ab fab ... att sitta längre sträckor är inte skoj men lite kortare sträckor i bil med stopp på mysiga hotell är trevligt! Slovenien är litet så i sommar blir det verkligen inte långa sträckor mellan stoppen .

• Lapinette

E11a - synd att du inte har boken för där finns som sagt var även hotelltips men jag ska försöka komma ihåg att kolla ikväll alt. imorgon då jag ska jobba hemifrån. För övrigt så ska vi till Richards Juhlins champagnebar på fredag och förlusta oss. Var där för två veckor sedan och hängde i baren och provade 5 olika sorters champagne.

• Lapinette

Ab fab - det är en medlemsbar men man kan bli medbjuden och få temporärt medelmskap i ett par veckor (vi är temporärt medlemmar till i slutet på maj). Vi fick inbjudan via FB.

• Lapinette

Säg till så kan jag säkert fixa. Har en väninna som ofta jobbar där.

• Lapinette

Det är normalt fredagar som de har champagnebaren. Denna helg är det något slags jippo och de har öppet torsdag - lördag. Man måste skrivas upp på deras gästlista som de prickar av när man kliver in. Så jag har de gånger vi varit där anmält oss via mail. Imorgon går vi dit med några kompisar.

• Lapinette

Ab fab - det är på The Lobby på Rådmansgatan.

• Lapinette

jojanna - ska erkänna att jag aldrig har åkt och haft all inclusive då jag har svårt att tänka mig att äta på samma ställe varje dag. Tycker just att gå ut och äta på olika ställen är en del av charmen med att resa. Sen kan jag hålla med om att till vissa resmål och pga olika syften är det bekvämast med all inclusive men tyvärr har jag inget svar på din fråga.

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...