Inlägg från: muggles |Visa alla inlägg
  • muggles

Om vulkanen tillåter ...

Nu hittade jag äntligen hit!

Jag letar tips på ställe att åka till i januari: sol, bad, varmt, gärna barnvänligt. Behöver inte vara sjudande liv med shopping etc. Har hittills kollat på Guadaloupe och Thailand men har ni fler tips? Prisklass ca 40-50 000 för hela familjen... (då går tyvärr Guadaloupe bort det kändes aningen för dyrt för det man får).

Jag skulle vilja hitta ett finare designhotell i Thailand (el övriga Asien), gärna med spa. Men samtidigt barnvänligt. Verkar lite svårt

• muggles

Om min fråga ovan: vad tror ni om Mexiko?

• muggles

Lappis: var i Thailand var ni då? Vill gärna titta på det hotellet (fast det kanske inte var barnvänligt?).

Jag har föreslagit Mexico, Dominikanska och även tänkt föreslå Malaysia till maken men han optar på Thailand. Det är ju så god mat där.... Thailand är gött! Och billigt, man får mkt lyx för pengarna. Jaja, vi får se vad det blir. Ska surfa lite på Malaysia nu...

• muggles

Tack Lappis! Ska kolla mer på det hotellet hemma, bildspelet funkar inte här på jobbet.

Adamia: jag tror 1-årsåldern är en mkt bra ålder att resa med! De är glada och nyfikna och intresserade av allt nytt. Dessutom äter de lite riktig mat så man är inte bunden till barnmat hela tiden. Samtidigt är de oftast inte riktigt så rörliga/rymningsbenägna att det blir jobbigt.

• muggles

Lappis: åh vad sugen jag blev på Tokyo nu - har varit sugen på att åka dit ända sedan jag såg Lost in Translation första gången.

• muggles

Tinga: ska bli spännande att höra efteråt vad du tyckte om Japan/Tokyo!

Lappis: nej vi har inte bestämt resmål än, känns som att vi har rätt mkt tid på oss innan vi behöver bestämma oss. Vi har några kriterier som måste vara uppfyllda (tex ska det finnas barnklubb så vi får lite lyxig egentid), men annars är det väldigt öppet.

• muggles

Av länder i Afrika (förutom SA och Tanzania) så skulle jag vilja besöka Botswana - blev sugen när jag läste Damernas detektivbyrå. Som deckare var de böckerna inte speciellt bra (inte så spännande menar jag) men som reseskildring var de verkligen så att de gjorde mig sugen! Böckerna liksom "doftar" Afrika/Botswana.

• muggles

Gjorde en sökning här på BT och blev avskräckt direkt Blåsigt och envisa försäljare och dålig mat. Njae...

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...