Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Om vulkanen tillåter ...

muggles

www.kohchang.se/kohmaak/ Vi bodde några nätter på Koh Kahm, men det kanske är för "enkelt" om man har barn?!?! Koh Maak har mer faciliteter. Men det var många (säkert 10 st) som åkte från koh Maak till Koh Kham (en liten båt som tog 5 minuter) bara för att det var så lugnt och fint. 

• nennesjuttioåtta
    MabCar skrev 2010-06-30 10:04:58 följande:
    Hej, Har du varit på Koh Maak? Vi har bokat bröllopsresa dit. Skulle du vilja dela med lite tips och råd?
    *hörde lockropen*

Vi var en halv dag på Koh Maak för att betala räkningar för de hade internet. Vi bodde ju på Koh Kahm, dit gick det en liten båt varje dag. Åk dit och ät, sola, slappa!!! Har inga tips på Maak annars, dels eftersom vi inte var där så länge och under den tiden så kom det ett ösregn, vi vandrade fram och tillbaka på stranden och tog en drink bara. Det finns ju flera öar runtomkirng att besöka också! Tror dock den sidan vi besökte var den tristaste, vad jag sett på bilder därifrån. Vattnet var ganska grumligt (jämfört med andra delar av Thailand, vad jag hört) och vi hittade inte Nemo, men jag tror ni kommer bli nöjda iaf.

• nennesjuttioåtta
    MabCar skrev 2010-07-01 11:21:02 följande:
    Tack! Vilka andra öar kan du rekommendera? När var du där?
    Vi var där i mars, vädret var helt OK, det åskade runt omkring nästan varje natt, regnade någon dag, var lite molnigt men det tyckte jag var skönt för jag bränner mig så himla fort. 

Vi var bara borta 12 dagar, så vi åkte Bangkok - Koh Chang - Koh Kahm - koh Chang - Bangkok. Vi hade inte tänkt så mycket innan, det var en ren slump att vi hamnade på Koh Kahm, faktiskt. Jag tjuvtittade i en resetidning på arlanda som skrev om 10 finaste stränderna. Där var Koh Kahm med, – håhåå, det ligger inte så långt från Koh Chang, tänkte jag och sen gick det snorkelbåtar runt öarna som vi hakade på, hoppade av på den ön (fanns många fina att välja på...) och sen hoppade vi på samma båt när den kom några dagar senare igen. Hur smidigt som helst. 

• nennesjuttioåtta

Lappis- jag tycker inte heller att det gör så mycket att inte ha semester när de tär så fint väder, kvällarna är så ljusa att man hinner med så mycket iaf. Sena dopp i sjön, grilla med vänner, sitta ute på verandan hela kvällen och bara prata (eller surfa, hahah) som man inte tycker sig hinna när det är mörkt och kallt ute. då är ju dagen över när man kommer hem från jobbet. 

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...