Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Om vulkanen tillåter ...

Vi hade precis samma diskussion på min utbildning idag. De flesta är ju ifrån Stockholm men vi få västkustbor fick samma förvånade min när vi berättade om påskbrasorna För egen del hade det varit bra om grannarna jagade brännbart till påsk. Tänk om allt rens fr trädgården bara kunde försvinna... lycka

• Ab fab

Svårt att säga vilken att välja- the goerge hade underbar engelsk atomsfär. en pub fr 1600-talet inte långt fr the Globe. Men maten var ju inget att blilycklig över. Stek med gravy o potatis, pudding som dessert.
    Wild honey är ju fransk så det kanske inte är så kul med tanke på svärmor
    indiern gillade jag mycket. hittade den i time out där den fått bra recenssioner. spännande o annorlunda mat - till skillnad från kvartersindiska krogen hemma

• Ab fab

jag håller tummarna för att askmolnet ger sig under veckan- skall till Mallorca nästa lördag. det räckte med att sitta fast i London...

• Ab fab

Sitter just nu på Mallorca. Ett fantastiskt hotell i Soller- en gammal herrgård med prunkade rosenträdgård, utsikt över berg och hav, spa och ett lugn som är bedövande. 25 grader varmt, lagom med vind och ett poolområde som är fantastiskt. jag har det så jäkla bra

• Ab fab

det är ett klart prisvärt alternativ. eller snarare vädligt billigt för det man får. Bara de enorma rosa rosorna som doftar av citron är värt vistelsen.. nästan åtminstone.

nu åker vi tillbaka till Palma för lite skoshopping och en och annan drink

• Ab fab

tack snälla Lapinette för reseberättelsen. Alla tips läggs in i filen för New York-resa

• Ab fab

Nu behöver jag lite Stockholmstips- letar efter en mysig sommarrestaurang som inte är för chic (jag skall hjälpa min vännina att flytta in i en lägenhet så vi är inte stylade om man säger så) Hon flyttar in i Årsta och jag bor i Vasastan. Bra krog, uteservering. Vid vatten?

• Ab fab

Kungsholmen har jag varit på ett par gånger- men inte sedan den brann. Det ligger perfekt- klart alternativ. Kollade in Pontus by the sea men eftersom det ligger i Gamla stan hoppar vi över- detta är dagen före prinsessbröllopet så det känns som om det är mycket folk där . Mälarpaviljongen skall jag kolla in

• Ab fab

ja Göteborg har jag varit på tidigare.Den är trevlig- inte bara namnet då

• Ab fab

hej

solen skiner i Göteborg och livet känns alltid bättre då. Kryssningsfartygssäsongen har börjat och stan är invaderad av tyska pensionärer. Själv åker jag till Stockholm i eftermiddag för en helg i festens tecken. Vi har släktmöte i helgen- boakt sen länge... sen fick någon annan också tanken att boka kalas i helgen.... Men det skall bli kul att se Stockholm festpyntat. Vi har vår fest i gamla stan också så vi har ju parkett för att se fyrverkerier och parader

Nu har vi ordnat semester för de närmsta åren... Förra året fick vi följa med kamrater som hade en del i en andelsbåt i Grekland- Lefkas. Och nu har vi köpt en del i båten... Skepp o'hoj nu skall det seglas

• Ab fab

ja vi lantisar tar över stan

den här gången skall vi bo på hotell och inte hos svärföräldrarna. Lite skönt faktiskt ... Alla inresta på släktmötet skall på ett hotell som heter Time på vanadisvägen. Nu finns det tydligen hur gott om rum som helst men när jag bokade till hela vår grupp för ett år sen var det ju inte ett hotell som ville ha grupper eller knappt boka in mindre än en vecka...

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...