Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Om vulkanen tillåter ...

Tinga - tänkte kolla i mitt album samt guidbok över Japan igår men tiden räckte inte till. Varför är helgerna så korta? Dessutom hade vi middag hemma i lördags och var borta på middag igår kväll. Känner mig lätt mosad idag.

E11a - låter superhärligt med Champagne. Vi hade ca 30 flaskor med oss hem och jag måste erkänna att det inte är många kvar. Så de lär nog gå åt! Ska kolla in hotellet ni bodde på och spara till nästa gång vi åker dit.

Tinga  (igen) - men jösses vilken dyr båtresa. Frankrike är ju annars inte helt fel. Själv har jag inte besökt Atlantkusten så Bretagne och Bordeaux står högt upp på min önskelista.

Piggelin - datum är ännu inte satt för bröllopet så vi har inte heller bokat något till Nice utan avvaktar och ser när det blir av. Nu verkar det mer som det lutar åt slutet av juli/början av augusti.

• Lapinette

Förresten, åker till London på torsdag (om inte askvindarna vänder och ställer till det för oss). Något som ni tycker att vi ska göra, restaurang att rekommendera, område att besöka? Nu är det så att svärmor styr över helgen men kanske kan vi komma med lite tips här och där.

• Lapinette

Ab fab - om jag ska boka en av dessa för en kväll med den franska släkten. Vilken rekommenderar du?

• Lapinette

Anne - ja, jag hoppas den där jäkla askan kan hålla sig ur vägen.

• Lapinette

Nu har jag även bokat hotellet i Riga. Vad härligt när flyg + ett topphotell i 3 nätter inte går på mer än 6 800 kronor för två.

• Lapinette

Anne - Reval Hotel Elizabete heter det och ska enligt Tripadvisor vara det bästa hotellet i Riga. http://www.revalhotels.com/

Usch vad trist med askmolnet. Själv är jag ju orolig för våra resor den närmaste veckan. Åker till London på torsdag och New York på onsdag i nästa vecka.

• Lapinette

Anne - jag fick 25 % rabatt för att jag bokade hotellet innan den 17 maj. Jag menar om ni är intresserade att åka så ger de en viss rabatt fram tills dess.

• Lapinette

Anne - jag bokade precis på deras hemsida. Vet inte om hela kedjan har 25 % eller om det endast var Elizabete.

• Lapinette

Tinga - ja, det är verkligen märkligt det där med askmolnet. Nu är det södra Europa som är drabbade.

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...