• KatjaB

Bröllop & Barn

Jag kan helt ärligt säga att jag gärna har med några barn, det gör inget, men att ha som i vårt fall 27 barn mellan 1-9 varav de flesta är under 4 år.. nej.. det stör mig en hel del, även fast det inte är mina barn som jag måste springa efter. Vi vill ju ha en fest med dans, hög musik och skratt långt in på småtimmarna. Inte en fest där hälften drar när barnen börjar bli trötta. Det är såklart inget fel på att ha barn med på festen, men man ska vara medveten om att det blir en helt annan sorts fest om man har det.. iallafall om det handlar om många barn.

Själv har jag två små barn, när man varit på ett barnkalas ett par timmar är man ju helt färdig efter allt spring och stimmigt.. att ha det på vårt bröllop då man ändå vill kunna njuta känns lite riktigt som det vi tänkt oss.

• KatjaB

Besservvisser skrev 2010-04-19 20:27:45 följande:
    Och vi som är lyckligt barnfria har ju så klart aldrig upplevt riktig kärlek.Vi har begärt barnfritt i våra inbjudningar. Inga dumma omskrivningar om hur vi älskar barn, eller att barn är en gudagåva osv. Bara barnfritt. Ingen har klagat förutom min mans svägerska som av någon konstig anledning vill så gärna släpa med sin 14-åriga grabb till vår bröllopsfest.Tycker att brudparen får bjuda med de personer som de vill bjuda, oavsett åldern.

hahaha du har ju helt klart en poäng där.. fast jag kan faktiskt säga att när man fått barn blir man inte instinktivt den där helyllemamman som bakar bullar och älskar allas barn. Jag älskar MINA barn.. andras barn är faktiskt lite jobbiga även fast jag förstås är mer tolerant när det gäller barn nu när man har egna.

Vi hade inga fina omskrivningar heller, jag älskar inte andras barn mer än livet självt liksom

Svar på tråden Bröllop & Barn