• shakynose

Bröllop & Barn

Jag tycker att det är en rätt så onödig diskussion. Vissa vill ha en familjefest, andra vill ha en vuxenfest. Synd att så många verkar bli osams med både släkt och vänner över detta bara.

• shakynose
    prinsessanochjag skrev 2010-04-20 17:40:29 följande:
    Jag menar bara att föräldrarna själva kan få välja, själv väljer jag nästan alltid att inte ta med mina barn på bröllop eftersom jag tycker det passar mig bäst. Det är väl inte någon big deal om det är någon som vill ha med sina barn. det behöver väl inte bli ett så känsligt ämne ?(Och givetvis finns det en massa annat underbart och kärleksfullt i ett äktenska för dom som väljer att inte skaffa några barn.)
    Nej, jag tycker inte att det alltid ska vara upp till föräldrarna att avgöra om barnen ska med. Barnen är egna personer som man antingen bjuder in eller inte och anpassar festen därefter, och det är inte föräldrarna till barnen som ska bestämma det.
    Jag vill verkligen inte ha barn vid bordet, av samma anledning som barn inte är välkomna på nattklubb: Vi kommer att dricka alkohol, äta mat som barn inte tycker om, konversera om sådant som inte intresserar barn, dansa till riktigt fet musik på rejäl volym och vi kommer förhoppningsvis att göra det tills solen går upp och det är mitt önskemål (eftersom jag har festen) att det inte är några barn där för att det helt enkelt skulle kännas fel och för att jag inte har lust att barnanpassa min fest.
  • shakynose
    prinsessanochjag skrev 2010-04-20 20:15:55 följande:
    Nej Jag tänkte bara att man kan se det från en annan lite avslappnad synvinkel, och fokusera på att alla känner sig välkomna och har trevlig. Visst är det upp till var och en och välja barnfritt mm, men bli inte så upprörda om det inte gillas av alla gäster. Det är väl en liten småsak som verkar blivit så stor, avgörade, definitiv och viktig. (Vill man ha "nattklubbsbröllop" kanske gammelmormor inte heller är välkommen ?)
    Alla som fått inbjudan är välkomna, och jag gör allt jag kan för att det skall bli så trevligt som möjligt för alla. Nu råkar det vara så att alla på gästlistan är festglada människor i vuxen ålder. Någon gammelmormor har jag inte i livet, och de levande mor o farföräldrar som finns är tyvärr inte i stånd att ens närvara i kyrkan. Det kan ingen avslappnad attityd rå över hur mycket jag än skulle vilja.

Jag tycker också att det är onödigt att folk blir osams över en sådan här grej, som sagt. Om gästerna inte vill gå på vuxenfest så tänker inte jag bli sur, men jag tänker inte anpassa min fest för att de ska kunna ta med barnen heller.
Svar på tråden Bröllop & Barn