BlackWIngedAngel skrev 2010-05-30 11:12:50 följande:
Jag vet inte alls vad Flotten har för uppfattning i frågan, men det är ju trots allt stor skillnad mellan krogen och en bröllopsfest. Krogen är en plats, full med främlingar som dricker sig fulla, trängs och en del blir t.o.m. aggressiva. På en bröllopsfest är du med dina närmaste, äter gott, sjunger tillsammans, dricker med måtta och dansar natten lång. Ingen som trängs, inga främlingar som är aggressiva (ingen man känner heller förstås). Och huvudaktiviteten är inte alkohol och fylla (vilket det är på krogen för väldigt många), utan fest, dans, mat och gott sällskap.
Jag försökte bara raljera lite men misslyckades uppenbarligen.
Min poäng är egentligen att vi som brudpar inte kan säga till hur lite eller mycket gästerna ska dricka. Det kan alltså hända att någon kan bli för full. Då vill inte jag hållas ansvarig för att det finns barn där. Jag HATADE när jag såg min pappa full på typ midsommar när jag var liten (han var bara salongsberusad) och det är det jag refererar till. Och NEJ, jag var inget "känsligt" barn.
Mitt huvudargument till barnfritt är dock inte alkoholen. Jag tycker att det är något fel på folk som inte kan vara utan sina barn. Att inte få barnvakt är en sak men ett halvår i förväg borde man kunna lösa det iofs. Nevermind, vi ska ha barnfritt och jag har svårt för TS första "inlägg". Jag retar mig något så fruktansvärt på människor som bara rycker på axlarna och inte ens vill förstå varför andra väljer barnfritt. Jag har inga åsikter om jag skulle bli bjuden på ett bröllop med barn och jag vill ha samma respekt och förståelse tillbaka.
Jag vill att våra vänner kan slappna av och prata med andra vuxna människor. Det blir inte samma sak med barn i närheten. Och jag är trött på att försvara barnfria bröllop hela tiden.