prinsessanochjag skrev 2010-04-20 17:40:29 följande:
Jag menar bara att föräldrarna själva kan få välja, själv väljer jag nästan alltid att inte ta med mina barn på bröllop eftersom jag tycker det passar mig bäst. Det är väl inte någon big deal om det är någon som vill ha med sina barn. det behöver väl inte bli ett så känsligt ämne ?(Och givetvis finns det en massa annat underbart och kärleksfullt i ett äktenska för dom som väljer att inte skaffa några barn.)
Nej, jag tycker inte att det alltid ska vara upp till föräldrarna att avgöra om barnen ska med. Barnen är egna personer som man antingen bjuder in eller inte och anpassar festen därefter, och det är inte föräldrarna till barnen som ska bestämma det.
Jag vill verkligen inte ha barn vid bordet, av samma anledning som barn inte är välkomna på nattklubb: Vi kommer att dricka alkohol, äta mat som barn inte tycker om, konversera om sådant som inte intresserar barn, dansa till riktigt fet musik på rejäl volym och vi kommer förhoppningsvis att göra det tills solen går upp och det är mitt önskemål (eftersom jag har festen) att det inte är några barn där för att det helt enkelt skulle kännas fel och för att jag inte har lust att barnanpassa min fest.