• Eriane

Bröllop & Barn

Precis min faster som är 70 snart är ute och dansar flera dar i veckan. När hon fyllde 60 ville hon komma upp till stockholm och följa med mig på rejv för att som hon sa...visa ungdomarna att man kan dansa hela natten utan vare sig sprit eller droger.

Nu kommer vi att ha barn på vårat bröllop vi har bara lokalen fram till tio på kvällen och kommer ha barnvänligt fram tills dess sen kommer dom vuxna som vill och kan forsätta ut på stan (inte bestämt var vi ska än)

Jag har en dotter och på grund av vissa komplikationer runt graviditet och förlossning tycker jag inte om att vara utan henne längre stunder. Men blir jag bjuden på bröllop där det står barnfritt skaffar jag barnvakt. Har redan gjort det när min dotters gudföräldrar gifte sig. Dom hade valt barnfritt så min mamma var barnvakt under tiden.

Det är faktiskt upp till brudparet om dom vill ha helt barnfritt eller inte. Skulle jag ha ammande barn skulle jag fråga om det var ok att ta med sa brudparet nej skulle jag snällt stanna hemma. Det är brudparet som betalar sitt bröllop, det är deras dag och dom bestämmer hur dom vill ha det.

Svar på tråden Bröllop & Barn