Bröllop & Barn
Flotten skrev 2010-05-30 09:40:18 följande:
Min åsiktBlir man bjuden hela familjen så är det upp til de vuxna att bestämma om barnen skall med(ibland är det kul att bara gå två på en fest), blir man bjuden bara vuxna så gör man så, kanhända att vi kanske inte kan gå pga barnvaktsproblem men det är helt och hållet vår förlust, det är ju inget man planerar som "motattack" till brudparet. Sedan köper jag inte argumenten , alkohol, mat som barnen inte äter, fest hela natten osv.Under min uppväxt så har jag varit med under otaliga fester ( tillsammans med många andra barn) där vi som var lite äldra passade de som var yngre, åt samma festliga mat som alla andra ( örk för speciell barnmeny såsom makaroner,korv o hamburgare), vi skålade i cola blandat med sockerdricka osv. De små barnen nattades i sina vagnar, vi äldre fick en kudde o en filt och somnade, kanske i ett rum sidan om eller i en avskild hörna och så roligt vi hade det! För att inte tala om våra föräldrar som kunde fortsätta ha en bra kväll utan en massa spring och barnkalaskänslan dök aldrig upp. Hela familjen var på plats och alla hade trevligt. TROTS den farliga alkoholen.
Sådana kalas och bröllopsfester minns jag också, minns dem med glädje. Men det var en annan tid, barn var inte lika sköra då som de verkar vara nu.....
Sedan en annan fråga som jag ibland funderat över. När ni som vill ha barnfria bröllop (och inget ont i det, sådan inbjudan ska givetvis respekteras ) skriver om det är alltid barnen så små. När upphör barn att vara barn? En 14-åring, en 16-åring.....
Till sist, man kanske inte får barnvakt men då kan väl en stanna hemma och en gå....bara för att man är ett par är man väl inte limmade samman......eller.....