• CeKe

Udda Bh-storlek - fler?

70D som funkar bra i passform etc, brukar mest finnas i välsorterade lite dyrare butiker. Har själv 65-70D->65-70F (olika på olika modeller) och finner det omöjligt att hitta bra bh:ar på typ Lindex etc. Tvwilfit har ibland bra lite billigare, men annars är det specialare och ofta kostar de runt 500 kr och uppåt, tråkigt nog.

En internetsida som är super, är www.figleaves.com. De har massor i den storleken och verkar lätt att skicka tillbaka etc om det blir fel storlek, om man inte är nöjd etc.

Det galna om man går upp i omkrets och har en lite tyngre byst (som man oftast har om man har D-kupa och uppåt) är att man lägger all tyngd på axlarna istället för att bära upp bysten med ryggen (om ni förstår vad jag menar). Mitt tips är att absolut inte gå upp i omkrets...

Ett märke som sitter finfint på mig är Masquerade. Men det är ju olika från person till person...

• CeKe

Lara C skrev 2010-04-21 21:56:34 följande:
    Sedan efterlyser jag roligare färger än svart, vitt och hudfärgat i butikerna!

Amen! Det borde väl inte va så J-la svårt att tillverka lite roligare, kan man tycka! Suck...

Svar på tråden Udda Bh-storlek - fler?