Udda Bh-storlek - fler?
Jag har varit på Twilfit å fått veta vilken storlek jag har på BH, vilket är 70D, inte pfta jag sett den storleken, å nu ska jag försöka hitta en axelbandslös korsett eller torsolett, men var? Å inte för dyr
Jag har varit på Twilfit å fått veta vilken storlek jag har på BH, vilket är 70D, inte pfta jag sett den storleken, å nu ska jag försöka hitta en axelbandslös korsett eller torsolett, men var? Å inte för dyr
Enligt min åsikt så är Twilfit väldigt dåliga på att mäta ut rätt storlek, så mitt tips är att även testa hos Change om det finns där du bor?
Annars tror jag säkert att 70D finns hos Lindex, annars testa hos Twilfit själva?
twilfit hittade faktiskt rätt storlek till mig. Change har jag aldrig hört talas om. Twilfit är för dyra och närmaste Lindex hittade jag inga korsetter
I klädbutiker finns inte alltid så stort urval på underkläder. Men går du till en specialbutik för bh:ar är det nog lätt att få 70D. :)
Change är min favorit! Specialbutiker är ju inte alltid kedjor, så du får kolla vad som finns på din ort eller vart du behöver åka.
Jag har samma problem, jag har också 70D och det är svårt att hitta bh:ar i den storleken i vanliga affärer. Jag har fått köpa mina på en specialbutik för underkläder och då blir det dyrt... Min absoluta favoritbh som sitter överlägset bäst kostade 700 kr. Svindyrt men värt det! Har gått alldeles för länge med osköna och illasittande bh:ar från typ H&M där det närmaste jag hittade min storlek var 75C.
Men till frågan så är det ju specialbutiker som gäller. Jag har köpt mina bh:ar på Underverket, men jag vet inte om det är en kedja eller inte. Men googla annars runt och kika vilka butiker som finns i din stad.
Change är bäst! Jag har 70F och de är de enda jag hittat som har BH i olika (SNYGGA, söta, läckra) modeller och färger. Tror de har kupor upp till H.
Jag vet inte i hur många städer de finns men det finns tre butiker i Göteborg och gissar på att de finns på fler ställen.
Köpte en urfin korsett där här om dagen, till bröllopet. Det finns ju typ ingen annan stans, om man inte vill specialbeställa.
BH kostar mellan typ 350 och 550:- och de har ganska ofta erbjudanden som 20% eller 50.
Change.se
Utan dom vore jag utan BH:)
Jag har handlat BH på Underverket i Borlänge, de har riktigt bra service och utbud för de med sk udda storlekar. Tyvärr kostar de lite merr, men de är av bra kvalite, har också kunnat köpa BH under mina resor i USA. De har allt i det landet.. lol
En till i udda storleks gänget
60D här.
Jag blev mätt på Korsetten i Göteborg nyligen. Det är en exclusive underklädersaffär.
Jag som har trott fel hela mitt vuxna liv....
Vi hittade inga korsetter som passade men ett superfint BH set istället. Men den storleken som var närmst min var 65D.
Så de på Korsetten skall sy om behån så den sitter perfekt
Bara BH'n kostar 500-600sek och de tar ca 50kr att sy om den.
De har faktiskt kupor upp till J Men bassortimentet finns upp till H. Men ja, tacka Change för bra BH:ar!!