Udda Bh-storlek - fler?
Jag har varit på Twilfit å fått veta vilken storlek jag har på BH, vilket är 70D, inte pfta jag sett den storleken, å nu ska jag försöka hitta en axelbandslös korsett eller torsolett, men var? Å inte för dyr
Jag har varit på Twilfit å fått veta vilken storlek jag har på BH, vilket är 70D, inte pfta jag sett den storleken, å nu ska jag försöka hitta en axelbandslös korsett eller torsolett, men var? Å inte för dyr
Cubus har lite bh:ar i 70D till bra priser, hur länge dom håller vet jag dock inte, har inte haft min så länge :)
Jag har 75G och har flera bra på Twilfit! Jättetråkigt att stöta på en säljare som inte kan eller vill hjälpa en. Jag har bara träffat på bra tjejer där (peppar peppar).
Vill du ha axelbandslöst rekomenderar jag dig att hitta en ordentlig som kanske kostar lite mer. Du vill att allt ska sitta på plats då. Åhlens har en del också. Dom har ju ofta bra rabatter så kolla där också.
NK är superduktiga, men dyra!
Är ni i England nångång så har Marks & Spencer ALLA storlekar och är nästan lika billiga som H&M
Lycka till!
Instämmer till fullo.
Jag stor och tung byst och häromdagen hittade jag bh på C&A. De hade en serie som heter "support" och de satt jättebra! Billigt blev det, tyvärr hade de bara 3-4 modeller i hela serien, men mycket olika storlekar!
Kanske inte för själva bröllopet, men bekväma till vardags. Måste annars alltid köpa dyra från mindre butiker, så det kändes som en lyckträff med BH för 12 €.
Har storlek 80C/80D, vilket inte är speciellt udda, men vanliga, billiga BHar (typ kappahl, Lindex, HM) är helt enkelt oftast för "klena" och ger inte tillräcklig stadga.
Jag har också 70D, och jag har iofs aldrig gjort detta på vanlig BH, men många gånger på bikinis, så jag misstänker att det som man menar med att gå upp en stl är för att få rätt kupa, och sedan minska omkretsen... att ha en BH som är för stor runt om, usch!
Jag köper mina på Twilfit. Har kanske haft tur och bara varit i butiker med kunnig och service minded personal, för jag upplever att jag får riktigt bra service där. Jag har köpt Chantelle med avtagbara axelband tidigare, men den nya modellen sitter inte alls bra på mig...
Däremot testade jag Twilfits egna modell i 70D, och den satt som gjuten, inte särskilt dyr heller.
Jag håller med tidigare skribent om att Twilfit inte alls mäter storlekar på samma sätt som Change. Hade 75D på Twilfit och 70F-G på Change.... och håller även med gällande att det är vanskligt att gå upp i omkrets för att inte kupan passar:S
jag har köpt en korsett på ebay, bara hoppas den kommer fram. jäkla askmoln
Håller med ovanstående, Change är jättebra!! Här har jag gått omkring i fel storlek ända sen man var 12 typ och så visar det sig att min egentliga storlek bara finns på typ Change och specialaffärer. (Har 65DD-60F).
Är det bara jag som avskyr tanken på att köpa bikinis till sommaren!?? Jag hittar alltid ursnygga i olika klädaffärer, men de är alltid för stora runt om. Hoppas hoppas hoppas att Change får in lite snygga grejor...
jag har jobbat på twilfit för ca 7 årsedan, jag är duktig på bh:ar, låter drygt, men när jag var 16 fick jag remiss för att operera mig. när jag var 20 tog jag bort hälften av mina bröst och har nu 70 F om jag handlar på Change, väldigt nöjd med servicen där. men man kan inte jämföra Change med ändra märken, det är inte att de mäter olika utan bh:arna är utformade olika, på Change har man alltid mindre omkrets och större kupa än vad du har på vanliga märken. Köper jag en Calvin K eller Chantelle har jag 75 D-E.
Håller också med om att inte gå upp i omkrets, det är tyget runt kroppen som håller uppe bysten inte det över axlarna!
jag håller med er allihopa med att det är svårt med storlekar, men jag tror att det var många som sa det innan mig också att man märker inte att man har fel storlek innan man hittat rätt storlek och inser att man måste byta ut alla bh:ar man har!!!
jag har alltid haft stora bröst och kommer nog sökerligen alltid ha stora bröst, men det är bättre än inga alls, och för de som inte har några, hoppas ni inte missförstår mig med det här inlägget...det jag bara vill säga är att det kan vara både en fördel och en nackdel med att ha stora bröst.