• Bluebride

Udda Bh-storlek - fler?

Jag har varit på Twilfit å fått veta vilken storlek jag har på BH, vilket är 70D, inte pfta jag sett den storleken, å nu ska jag försöka hitta en axelbandslös korsett eller torsolett, men var? Å inte för dyr

• Svar på tråden Udda Bh-storlek - fler?
  • scarborough81

Jajamensan, Jag tyckte allt var billigare, gå in på en Dillards, de var min favorit. De finns på de flesta ställen i USA eller testa Victorias Secret, ok de är dyra, men vilka underkläder de har...

www.dillards.com

PÅ twilfit i Sthlm, där är de helt blåsta... gick därifrån i tårar pga av hur jag blev behandlad.

ThereseR skrev 2010-04-20 14:10:21 följande:
    Vi kommer nog tillbringa en vecka i USA under vår bröllopsresa...gissa om jag planerar att shoppa då:) För visst är det lite billigare där?
  • MsJulie
    scarborough81 skrev 2010-04-20 14:08:56 följande:
    Jag har handlat BH på Underverket i Borlänge, de har riktigt bra service och utbud för de med sk udda storlekar. Tyvärr kostar de lite merr, men de är av bra kvalite, har också kunnat köpa BH under mina resor i USA. De har allt i det landet.. lol
    Samma här, ett toppenställe där man får hur bra service som helst. Var nog där en timme sist och man får verkligen massor med hjälp och tips. Men som sagt, dyyyyrt...
  • Eriane

70D är inte alls en så udda storlek hade den storleken i många år från att jag var 12 tills jag var 20+. Har alltid kunnat hitta underkläder i vanliga butiker. Det går dessutom att köpa 75 runt om och sy in själv. Testa att som ja har nu ha G kupa. Måste handla i specialbutiker och en BH kostar dubbelt så mycket som i en vanlig butik som Lindex eller twilfit.

Har du svårt att hitta det du vill ha, och ja torsletter och dyl är svårt att hitta med 70 runt om brukar börja på 75 så gå till en specialbutik eller kolla om dy eller någon annan kan sy in.

• Grodfrun

Kolla Bravissimo, Figleaves och Victoria's Secret, alla har flera modeller i 70D (32D i USA) och skickar till hela Europa.
    Av de tre ar Vickans Secret nog billigast (eller Figleaves).

• Petrah

Eller så köper du 75 C och syr in, kupan är densamma! Det borde garanterat finnas på H&M. Lycka till!

• aikidoaasa

twilfit har väldigt udda storlekar!

På alla andra ställen har jag 65E-F, men hos dem har jag helt plöstligt storleken 80C ?!

Gå till en annan butik exempelvis triumph som har bättre sortiment och deras underkläder håller mycket bättre.

• Cantaton

Men det är för att Twilfit inte kan storlekar... När jag varit på Twilfit har jag haft D, men på Change H! Efter ett par år med BH:ar från change skulle jag aldrig tränga mig i en för liten BH från Twilfit.

Men ja, det stämmer att - om man går upp i omkrets kan man gå ner i kupa. Vad jag förstår motsvarar 80C 65F. (80C, 75D, 70E, 65F). Men jag måste ändå säga att det finns nån storlek som känns optimal, och få ska du troligtvis inte lita på Twilfit med sitt begränsade utbud...

aikidoaasa skrev 2010-04-21 09:27:56 följande:
    twilfit har väldigt udda storlekar! På alla andra ställen har jag 65E-F, men hos dem har jag helt plöstligt storleken 80C ?! Gå till en annan butik exempelvis triumph som har bättre sortiment och deras underkläder håller mycket bättre.
  • giz83

jag kan bara säga så här...jag hade en tjej från pxc.se här hos mig i lördags och hon hade huuur mycket som helst och de satt sååå bra...har storlek 85G och de jag provade var jätte sköna...och hon berättade för mig att de har storlekar från A-L så gå in o kolla där o ev om ni hinner så beställ en visning hemma hos er! de är jätte duktiga!! och visst de kostar lite mer, men de är värda varenda öre. köpte ett set som jag ska ha på bröllopsnatten och de var jätte fina!!!

*kärleken är evig*
  • CeKe

70D som funkar bra i passform etc, brukar mest finnas i välsorterade lite dyrare butiker. Har själv 65-70D->65-70F (olika på olika modeller) och finner det omöjligt att hitta bra bh:ar på typ Lindex etc. Tvwilfit har ibland bra lite billigare, men annars är det specialare och ofta kostar de runt 500 kr och uppåt, tråkigt nog.

En internetsida som är super, är www.figleaves.com. De har massor i den storleken och verkar lätt att skicka tillbaka etc om det blir fel storlek, om man inte är nöjd etc.

Det galna om man går upp i omkrets och har en lite tyngre byst (som man oftast har om man har D-kupa och uppåt) är att man lägger all tyngd på axlarna istället för att bära upp bysten med ryggen (om ni förstår vad jag menar). Mitt tips är att absolut inte gå upp i omkrets...

Ett märke som sitter finfint på mig är Masquerade. Men det är ju olika från person till person...

Svar på tråden Udda Bh-storlek - fler?