• Redaktör

Nyhet: Nu får alla tillgång till Plus-funktionerna!

Nyhet: Ännu bättre forum!

Nu kommer ALLA på Bröllopstorget att få tillgång till PLUS-tjänsterna!
    Från och med idag släpper vi Plus-funktionerna fria och bjuder alla medlemmar på användningen. Allt det här kan du ta del av:

•Få obegränsat utrymme i bildgalleriet
    •Vattenmärk dina bilder och gör det svårare för obehöriga att använda dina bilder
    •Skapa dina egna omröstningar i forumet som andra kan rösta i
    •Skapa häftigare presentationer - redigera text och layout
    •Redigera dina inlägg i forumet, lägg till bilder etc.
    •Skapa en personlig sidfot som följer med dina inlägg i forumet
    •Blockera/spärra vissa besökare från din personliga sida
    •Begränsa åtkomsten till din bröllopssida

Vi tror att detta gör Bröllopstorget ännu roligare för alla medlemmar. Funktionerna i forumet blir fler och bättre och den egna sidan mer personlig – testa de nya funktionerna du med!

Frågor eller funderingar? Mejla till redaktionen@familjeliv.se eller till support@brollopstorget.se

Vänliga hälsningar
    Redaktionen

• Svar på tråden Nyhet: Nu får alla tillgång till Plus-funktionerna!
  • Dejli

Jag kan inte förstå varför, för mig, grundläggande och självklara funktioner i forumet helt saknas... som att trådar med olästa inlägg är markerade (nu kan man bara se om man varit inne på en tråd någonsin eller inte), att man kan klicka sig till första olästa inlägg (inte hamna på sista sidan som nu) etc.

Det är egentligen det enda jag saknat... det är galet irriterande att först klicka sig runt bland alla trådar för att gissa sig till vilka som har nya inlägg om man inte minns klockslaget man senast var inne, och sedan bläddra sig igenom massor med sidor för att hitta nya inlägg om det är en lång tråd man inte läst på någon dag.

Vore något att fundera över tycker jag, själv tröttnar jag och klickar oftast bara runt lite på första sidans trådar...

• Martinaa
    Dejli skrev 2010-04-22 19:19:04 följande:
    Jag kan inte förstå varför, för mig, grundläggande och självklara funktioner i forumet helt saknas... som att trådar med olästa inlägg är markerade (nu kan man bara se om man varit inne på en tråd någonsin eller inte), att man kan klicka sig till första olästa inlägg (inte hamna på sista sidan som nu) etc. Det är egentligen det enda jag saknat... det är galet irriterande att först klicka sig runt bland alla trådar för att gissa sig till vilka som har nya inlägg om man inte minns klockslaget man senast var inne, och sedan bläddra sig igenom massor med sidor för att hitta nya inlägg om det är en lång tråd man inte läst på någon dag. Vore något att fundera över tycker jag, själv tröttnar jag och klickar oftast bara runt lite på första sidans trådar...
    Men alla trådar du skrivit i finns ju under Mina favoriter, i menyn till vänster. När ett nytt inlägg kommit där blir tråden fetmarkerad. Och den funktionen har ju alltid funnits. Eller missuppfattar jag vad du menar??
  • Martinaa
    Redaktör skrev 2010-04-22 09:02:30 följande:
    Hej! Så här gör man:Bilder och smiliesDu kan klistra in bilder och smilies i dina inlägg. Detta gör du genom att kopiera din bild i galleriet och sedan klistra in i inlägget. Du kan även direktlänka till din bild genom att skriva bildens namn, markera namnet och välja Insert/Edit link, där klistrar du in bildens url-adress. Den hittar du i galleriet under bilden.I vissa fall kan man inte på vanligt sett klistra in en bild genom att högerklicka och då får man använda sig av tangenterna Ctrl c och Ctrl v. Redigera text i inlägg I forumen kan du bland annat redigera din text till genomstruken, fet stil, kursiv eller understruken. Detta görs genom att välja alternativen strikethrough, bold, italic eller underline. Du kan även välja hur din text ska placeras genom att använda verktygen Align left, Align Center, Align Right och Align Full. Här kan du även skapa punktlista eller numrerade stycken genom att använda dig av verktygen Unordered List och Ordered List.
    Min fetmarkering
    Vad jag, och med stor säkerhet Hammermann menar är att gå tillbaka och ÄNDRA ett publicerat inlägg. Om man redan tryckt på Posta inlägget och sedan ser att man råkat skriva som en full kråka, eller bara skrivit något annat felaktigt, eller bara behöver komplettera något. Och då ska det inte vara som i första inlägget i varje tråd där man endast kan lägga till text, utan gå in och ändra den befintliga texten i inlägget. Precis som man kan göra på sin presentationssida till exempel....! {#lang_emotions_smile}

• Martinaa

Tjoho, här var jag igen! {#lang_emotions_wink}

Inget världsproblem direkt, men å andra sidan lätt löst för er del. Rutan som kommer upp när man klickar på smileygubben, för att få fram alla smileys är för liten, så man måste dra ut rutan varje gång för att kunna se alla. Om ni bara gjorde det fönstret liiite större så alla fick plats så vore det toppen! {#lang_emotions_sunny}

• Cuddly

Åh, vad roligt... sker detta utan att man behöver anmäla det på något sätt?   {#lang_emotions_sunny}

• Forumvärd
    Dejli skrev 2010-04-22 19:19:04 följande:
    Jag kan inte förstå varför, för mig, grundläggande och självklara funktioner i forumet helt saknas... som att trådar med olästa inlägg är markerade (nu kan man bara se om man varit inne på en tråd någonsin eller inte), att man kan klicka sig till första olästa inlägg (inte hamna på sista sidan som nu) etc. Det är egentligen det enda jag saknat... det är galet irriterande att först klicka sig runt bland alla trådar för att gissa sig till vilka som har nya inlägg om man inte minns klockslaget man senast var inne, och sedan bläddra sig igenom massor med sidor för att hitta nya inlägg om det är en lång tråd man inte läst på någon dag. Vore något att fundera över tycker jag, själv tröttnar jag och klickar oftast bara runt lite på första sidans trådar...
    Tack för dina synpunkter!

Det kommer att göras förbättringar på BT här framöver så det är på gång!

• Forumvärd
    Cuddly skrev 2010-04-23 09:22:03 följande:
    Åh, vad roligt... sker detta utan att man behöver anmäla det på något sätt?  
    Det sker helt automatiskt

• Forumvärd
    Hammerman skrev 2010-04-21 17:07:38 följande:
    Okej, det gick inte så bra. Var redigerar man redan gjorda inlägg, och hur lägger man in bilder?
    Redan gjorda och postade inlägg går inte att redigera i efterhand.
  • Cuddly
    Forumvärd skrev 2010-04-23 09:50:08 följande:
    Redan gjorda och postade inlägg går inte att redigera i efterhand.
    Men det skulle vara en utomordentlig funktion :) som säkert någon duktig datavetare skulle kunna hjälpa er med att fixa :)
  • Forumvärd
    Cuddly skrev 2010-04-23 10:59:24 följande:
    Men det skulle vara en utomordentlig funktion :) som säkert någon duktig datavetare skulle kunna hjälpa er med att fixa :)

Vi har duktiga tekniker som kommer att påbörja en full make-over för BT inom kort

Svar på tråden Nyhet: Nu får alla tillgång till Plus-funktionerna!