• Moirie

SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!

Om man gör ett prestielöst försök att lyssna och prata ut så har man i alla fall inte förvärrat situationen. Det kommer vanliga dagar efter bröllopet också. När allt lugnat ned sig kanske det blir läge att gå vidare med relationerna och då är det mycket lättare om man själv i alla fall inte sagt något riktigt sårande eller dragit in en inbjudan osv. Man behöver inte lägga sig platt och låta hela släkten trampa över en men det är onödigt att bli ovänner med andra över planeringen. Om ni håller er lugna (i alla fall utåt sett) och lugnt håller fast vid hur ni vill ha det så kommer det bli lättare att fortsätta ha en relation med bråkstakarna. Alla vuxna är inte så mogna eller bra på att hålla inne med sina åsikter. De kan behöva lite tid att vänja sig att ni planerat bröllopet annorlunda än de tänkt sig. 

• Moirie

MrsPingla skrev 2010-04-26 21:44:51 följande:
    Hej alla! Kan berätta att allt som verkade så rosenskimrande för oss, nu har rasat samman igen. Idag meddelade min sambos bror att han inte varken tänker komma till vigsel eller efterföljande fest eftersom vi valt att inte bjuda hans barn TROTS att han inte ens har sina ungar den veckan. Vi är båda schockade och väldigt ledsna över detta. Vi har även sagt att han i så fall, om det är helt omöjligt för honom att tänka om, att ta med sina barn. Men då säger han att han inte vill vara ett undantag, och att detta är en principsak han inte tänker rucka på.   Allt känns väldigt ledsamt igen. Precis när vi löst problemet med min blivande svärmor, klev vi ner i elden igen med min sambos bror. Han verkar helt oresonlig och min sambo är helt förstörd. Förstår inte varför min sambos bror inte kan kompromissa med sina principer för sin yngsta sons bröllops skull! SUCK!

För mig låter det som om han egentligen aldrig hade velat gå eftersom han skapar situationen till att bli omöjlig. Först ska han prompt ha med barnen fastän ni inte vill. Sen ska han inte komma om barnen inte får komma. Och till sist vill han inte komma fastän barnen får komma för nu har han plötsligt en princip. Om det hade varit viktigare för honom att gå på ert bröllop än att få straffa er eller vad det nu handlar om så skulle han väl ha varit nöjd med att barnen får komma? Nej, han vet ju att han är välkommen och får ta med barnen så lägg ingen mer tid på detta nu. Gläds åt att svärmor fick lite insikt och att det tycks ha löst sig. Förhoppningsvis kanske det lossnar för brodern med men då får han komma till er, tycker jag.

Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!