Inlägg från: Steinhammersfru |Visa alla inlägg
  • Steinhammersfru

SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!

Sebastiána skrev 2010-04-23 11:17:59 följande:
    Min syster, som är tärna, kommer inte att ha sin lille som på 2 år med på bröllopet. Hon förseslog själv att vi skulle ha barnfritt. Om inte min syster som är med, som står mig närmast eftersom jag inte har egna barn, då tycker jag inte att andra ska klaga - och det hoppas jag att de inte gör heller!

Samma för mig. Jag frågade min syster, som ska vara min tärna, vad hon tyckte om att barnen bara fick vara med på vigseln och middagen men sen när själva festen börjar så skulle barnen få åka hem med sin barnvakt. Då sa min syster, som är trebarnsmor (12, 10, 2.5 åringar), varför ska barnen vara med. Dom kommer inte tycka det är kul ändå att sitta stilla på en middag med massa vuxna, och 2.5 åringen kommer inte kunna sitta still så det skulle bara bli jobbigt.
    Då tog vi, jag och min blivande, beslutet att inte bjudna några barn. Min bror sa inte så mycket mer än att han äldsta dotter (6 år) hade tyckt det var kul att få se mig i brudklänning. Så då bestämde jag att mina syskonbarn får vara med på vigseln men sen får dom åka.

• Steinhammersfru

Magjestic skrev 2010-04-26 09:56:46 följande:
    Kul att det löst sig för er!Jag har lite av samma problem.Vi har inte på något sätt uttalat att vi inte vill ha barn på bröllopet (ammande självklart ok) men vi var väldigt noga med att skriva de inbjudas namn på inbjudningskorten.Nu har en familj meddelat att de tar med barnen....Hur berättar man på ett snyggt sätt att de inte är välkomna denna dag?

Min kusin ringde och tackade för inbjudan. Vi pratade en stund och kom in på ämnet barn, då jag sa att inga barn är bjudna, inte ens mina syskonbarn. Då blev hon chockad och höjer rösten: "Va!! Är inga barn bjudna, inte ens dina syskonbarn!? Jaa jag tog förgivet att våra barn var bjudna men det skulle jag väl inte gjort då".
    Jag svarade att dom enda som är bjudna är dom vars namn står på inbjudan inga andra. Vi har valt att ha ett barnfritt bröllop och mina syskon har inga problem med det. Min syster ska vara tärna och min bror toastmaster så dom kommer ha fullt upp ändå. Och så avslutade jag med att säga att om ni inte kan eller vill komma pga det så går det bra att tacka nej, jag har full förståelse för det.

Jag fullständigt vägrar ge med mig på den punkten! Så är det bara!! Jag tänker inte ändra mig på den punkten för att slippa en konfrontation, då tar jag hellre tjafset. Sån är jag, vissa gör hellre tvärtom kanske. Om barn alla ska få ta med sina barn så innebär det ca 30 gäster till...och det tänker inte jag betala!!

• Steinhammersfru

Jag tycker att ni har gjort allt ni har kunnat göra. Ni har ändrat erat beslut för att göra brodern nöjd men han är inte nöjd ändå. Han har uppenbarligen andra "issues" med hela grejen. Eller rent allmänt missnöjd med livet eller nått. Det är tyvärr så att när vissa människor mår dåligt så vill dom att andra ska må dåligt också för då mår dom bättre. Låter som något sånt i mina öron.

Jag hoppas verkligen att det löser sig men om det inte gör det, låt inte det förstöra eran dag.

Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!