SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!
Usch vad jobbigt. Känner verkligen med er. Kan ni prata med dem eller är alla försök förgäves. Kan ni köra jagbudskap?
Hoppas verkligen att det löser sig för er!
Usch vad jobbigt. Känner verkligen med er. Kan ni prata med dem eller är alla försök förgäves. Kan ni köra jagbudskap?
Hoppas verkligen att det löser sig för er!
Fast jag har förstått det som att det gäller brorsbarn och inte kusiner, för det tycker jag blir lite skillnad ändå.
Ja, det låter ju onekligen att det är mamman som har issues.
Kan ni säga något liknande: "När du ringer och skäller så känner vi att det förtar en stor del av den glädje vi känner inför denna dagen och vi hade önskat att du stöttade oss i våra val istället." Kolla vad hon svarar efter det.
En fråga som kanske inte anses relevant men som ändå på något sätt kan vara det: Är din sambos mamma och betalar något på bröllopet?
OM hon nu gör det så tycker jag fortfarande inte att hon har rätt att lägga sig i era val. Men det kan isf vara så att hon tycker det.
Vi har valt att bjuda gäster som vi egentligen inte vill ha där för att slippa tjôt. Men att vi vill ha barnfritt kan inget rucka på. helt sjukt att folk inte kan respektera det utan måste bete sig illa.
Jag tror på kommunikation. Ni kanske inte kan komma överens men kan under lugna omständigheter prata om det som vuxna människor ist för att mamman ringer och gapar. Ni ska ju ändå ha kontakt med henne och hans bror efteråt så försök att prata med dem ordentligt. Som sagt, jagbudskap är ovärderligt i sådana här situationer.
Tycker själv att det är ett väldigt destruktivt att "lösa" problemet. Be the bigger person och berätta: "det känns som att det egentligen handlar om något annat, kan du inte berätta hur du känner?"
Förstår inte varför man måste ge igen med samma mynt? Då är man en lika god kålsupare själv.
Vad roligt! Jag är glad för er skull!
Men usch. Känner verkligen med er.
Alltså, det bara måste handla om något annat än barnen. Har de haft någon "tyst konflikt" de senaste åren? Har brodern en svacka just nu? Känns helt sjukt att han inte tänker komma bara för att hans barn inte är bjudna.
Är faktiskt trött på vuxna människor som lever genom sina barn.
Jag har en kusin i släkten som ALDRIG lämnat bort sina barn. Nu har de hunnit bli 9 och 3 år. Tror ni att hon kommer på vårt barnfria bröllop? Lutar åt att hon inte gör det.
Min fråga till alla er som tror att era barn skulle fara illa av att vara borta en natt. Är det för ER skull eller DERAS som ni avstår från festligheter?
Det låter som ni alla har haft extrem otur med barnvakter. Kanske är det bara jag men fortfarande tycker jag att man får anstränga sig. Om nu grannarna inte är att lita på, varför kan man inte ta med en flaska vin någon gång och säga "hej, vi tänkte titta förbi eller om ni vill komma över till oss"? Eller anordna gårdsstädning så att man lär känna varandra bättre. Det är såklart inte bara för att man sedan ska utnyttja dem för barnvakteri, utan det är alltid bra att ha en god relation med sina grannar.
Nåja, nu ska jag inte komma bort från TS helt. Jag tycker precis som de flesta andra i tråden att ni inte ska ge med er gällande barnfritt. Då blir det helt plötsligt inte erat bröllop utan någon helt annans.
Vad som än händer: ALL LYCKA! Hoppas att det löser sig.
MrsPingla,
Jag måste säga att du verkar ta all skit väldigt bra. Har ingen aning om hur jag själv hade reagerat. Hade förmodligen rört upp både himmel och jord.
Tycker att det är otroligt starkt att ni ändå står på er - jag tycker att det är helt rätt. Oavsett vad som händer önskar jag er all lycka, både med vigseln och äktenskapet.