• fruMe

SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!

Men stackare!!! Jag håller HELT med föregående 2 talare. Blås av det hela, detta kommer bara att bli rena rama pajkastningen från deras sida.
    Vi valde att gifta oss med föräldrar, syskon+resp och NÄRMSTA vännerna totalt 26 pers(inga barn vi har dessutom själv 2 som också var hemma)
    Vi tyckte att detta var exakt precis så vi ville ha det och stöttades till fullo av alla de vi bjudit, men det är ett jä.la liv på sambons faster  fortfarande för att hon inte blev bjuden och tyvärr följer det mig som en grå skugga (mannen skiter i vilket o tycker de är löjliga, men jag kan inte riktigt slä'ppa att de sätter sig själv framför vår lycka och vårt val...)

• fruMe

Hi hi såklart INTE SAMBONS faster, MANNENS faster ska det ju vara, har inte riktigt vant mig än!!!!!!!

• fruMe

hjärtat74 skrev 2010-05-13 11:24:44 följande:
    men jag skulle vara skitsur om jag ej fickta med mina barn till deras morbros bröllop..så jag förstår faktistk dem.jag hade barnfritt men mina syskonbarn var med!

Men VARFÖR????? Kan du/ni inte se det som ett ypperligt tillfälle att ha kul, dricka vin, dansa umgås med vuxna människor? Jag är själv småbarnsmamma och jag ÄLSKAR när det bjuds till fest utan barn. Jag älskar att umgås (för en gångs skull) SJÄLV med min man och att bara få slappna av utan att tänka på vad barnen gör/är/rör.

Jag var med då min morbror gifte sig (jag var då 8 år) och jag har INGET minne av deras bröllopsfest, det jag minns är att min morbror skakade innan vi skulle gå in i kyrkan (jag var näbb)

• fruMe

Men då tycker jag istället att det är lite sorgligt (kan inte komma på något annat ordval så lägg ingen vikt vid det) att man inte har NÅGON utanför familjen som kan/får vara barnvakt.
    När vi gifte oss lämnade vi 4 åringen till  mannens bästa kompis svärföräldrar och 1 åringen till våra grannar. Det var inget konstigt eller "känsligt" för vår del. Ibland kan jag  få intrycket av att det är så känsligt VEM som ska få barnvakta.
    VÅr 1 åring var vid giftemålet extremt mammig men det hade verkligen funkar hur bra som helst!!!! Dessutom var båda barnvakterna OTROLIGT HEDRADE av att bli tillfrågade, grannen (50 årsåldern) sa flera gånger att "det är en sån ära att få passa henne o vi är SÅ glada att ni frågade.
    Så jag har lite svårt att köpa argumentet att alla barnvakter är på bröllopet - visst i VISSA FALL kan det klart vara så att man inte har någon (pga avstånd mm) men om man lägger lite energi på att försöka lösa det så tror jag att de flesta nog skulle hitta någon. Har hört massor av exempel där man haft dagispersonal, föräldrar på barnets fsk osv osv som barnvakt!

Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!