• Tokstolla

SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!

OJOJ! Att människor kan vara så egoistiska. Kan de inte vara glada över att de är bjudna överhuvudtaget!? 

Vi gifter oss på Mallis nästa år- på så sätt slipper vi massa småproblem.

Asså i er situation hade jag nog tänkt om och bokat om bröllopet...

• Tokstolla

Jag fattar inte heller varför man blir sur över att barnen inte är bjudna! Jag har också barn och skulle det vara så att ALLA barnvakterna var upptagna hade jag först pratat med brudparet om situationen. Sedan får man faktiskt respektera hur DEM vill ha sitt bröllop. DERAS DAG DERAS BESLUT!

• Tokstolla

Säg att man bjuder sin syster---> FRÖKEN X som har MAKEN Y och tillsammans har dem barnet Z... MAKEN Y's familj brukar man inte bjuda. Det brukar finnas ngn där som kan passa barnen. Inte alltid men oftast. 

• Tokstolla

Som sagt, inte alla har den lyxen som det innebär att ha en bra barnvakt. När jag var liten fanns det ingen barnvakt för mig. Jag var enda barnet med en far som var föräldrarlös (även han enda barnet, mao helt utan familj förutom jag och min mamma) och min mammas familj bodde 3000km bort! Vi flyttade ofta runt och grannarna var inte att lita på. Jag önskar dock att jag hade kunnat vara hos ngn annan. Mamma hade få väninnor och jag hade säkerligen  haft jättekul hos dem! 
    Oftast har barn kompisar som de skulle kunna sova över hos. 
    Jag önskar att vi har ett bredare nät på barnvakter som VI kan LITA på när våra barn växer upp lite mer. =)

Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!