Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Sjysst trådstart, BS! Jösses, vad jag garvade! Du hade ju ångest helt i onödan.
Här har vi också haft en helt underbar helg. Spenderade hela lördagen i Skånes Djurpark, och även om Piff & Puff tyckte att djuren var roliga att kolla på var det minst lika kul att klättra på stubbar, gå balansgång och springa i prassliga löv. Igår hade vi trädgårdsfixardag, för att börja förbereda inför gräsmattebytet. Jag säger som Muggles; skönt att vara husägare och ha sin egen lilla plätt att greja på.
Något som är ännu mer fantastiskt än den sköna helgen är att Piff är utan sond sedan i torsdags! Inte vet jag vad som hänt, men sen han tillfrisknade från kräksjukan har han varit mycket mer intresserad av mat. Igår åt han t o m en liten portion (kanske 1 dl) av den past med tomatsås som maken och jag åt till middag. Inte kläöktes han en enda gång heller, trots att vi inte delade pastan i pyttebitar. Vilken fantastisk känsla det var att se honom sitta där och sleva in sked efter sked i munnen.
Tänk om man hade bott lite närmre Stockholm, så att man kunde varit med på fikan i veckan. *avundsjuk* Hoppas att ni får trevligt.
Igår blev jag förresten faster för andra gången, när min bror fick sin andra son. Nu har mina föräldrar fyra barnbarn och alla är pojkar. Jag var ganska säker på att de skulle få en flicka den här gången, men icke.