Ojojoj!!!!! Vad mycket som hänt!
Nu kommer jag säkert glömma kommentera en massa för oj vad jag scrollat....
Men BS SKÖNT att det äntligen verkar bättre med Iris. Sådan där hög feber är jätteläskigt tyckr jsg! Och att de inte vill ta något feberbnedsättande är skitjobbigt. Men det är bra att det verkar vara på bättringsvägen nu.
Cicci!!
Men FYYY vad hemskt med stolen och Skorpan! Usch! Du måste ABSOLUT höra av dig till brio om detta!!!!!!! Kanske är det ngt fel med konstruktionen?
Hoppas verklgen att Skorpan är bra idag. Tänderna är som sagt en sak jag skulle oroat mig för. Samt hjärnskakning. Usch!
PB,
att bilen skulle paja var ju heeelt galet! men jag hoppas detta var efter att ni fått er lilla eskimå!!!!
Mugglan,
jag förstår verkligen att du känner dig nere och orolig och samtidigt lite hypad och nojig nu. Att ruva måste vara hemskt hemskt hemskt.... Men jag hoppas och håller tummarna så hårt att de blir blå vännen! Skickar även en kram!
Oms,
det var mycket nytt där. Jag tycker dock att det låter bra att ni nu fått veta vad som kan vara "fel" så att din flicka kan få den hjälp och det stöd som hon har rätt till! Att få en diagnos kan ju kännas lite chockartat först (jag har en nära vän vars ena barn diagnostiiserades med en av sifferkombinationen förra året och det tog ett tag för henne och hennes man att liksom landa i deta). men fördelen är ju verkligen att det finns stöd och hjälp att få. Och att barnen har rätt till detta vilket kan udnerlätta mycket i t ex skola eller på dagis! Stor kram till dig!!! Och även om jag inte känner dig alls så tycker jag att du verkar vara en sådan fantastiskt bra förälder! Så jag är säker på att även omde t till och från kan kännas tungt så kommer det att bli bra nu när ni alla får lite mer hjälp.
Lappis,
iiiiih soctantsbesök imorgon alltså!!!!!! SPÄNNANDE! varför måste du baka alls? Kan ni itne abra köra lite bubbel och något snacks? Kul förresten att festen blev så lyckad också!!!!
Telis,
å babianrumpa....!!! Men det hjälper mycket med zinksalva faktiskt! De gör under! Lill-Skruttan fick ordentligt "diaer rash" vad nu det heter på svenska...??? när hon var bebbe och det såg riktigt illa ut. Jag kände mig som värsta sämsta mamman... Hon fick dessutom svamp i utslagen. Men vi fick dels en antisvampkräm på recept från hennes läkare. Dels som använde vi en dipaer cream (med zink) och det hela försvann på ett kick! Helt allvarligt så tycker jag att sådana där salvor med zink är värsta mirakelkurerna mot irriterade babianrumpor!
Sedan tror jag det är som AM säger. Att bebbar kan bli liksom förkylda i magen. Att virus eller bakterier från frkylningarn liksom ka hamna i deras matsmältningssytem och då orsaka magbesvär. Lill-Skruttan åkte dock även på en riktig maggrej förra året och det gick så långt att vi blev oroliga för hon började lukta aceton! Ni vet så som man gör om man fastar (eller svälter när kroppen börjar bryta ner egna kolhydrater och bilda ketoner varav lukten av aceton kommer). Ringde såklart läkaren men hon sa att det viktigaste är att ge mycket vätska om barne kräks och har diarré. Och jag minns att hon frågade om "mönstret" över kräkningar och diarréblöjor och vi insåg då att fekvensen faktsiskt gått ner sedan ett par dagar och läkaren sa att det då inte var ngn fara så länge vi såg att blöjorna var blöta och att det inte blev väldigt gult av kisset. Det skulle varit ett tecken på uttorkning. Och mycket riktigt så blev hon bar typ 2 dagar senare. Men visst, det är lätt att oroa sig när de är sådär små!
nenne,
hahahahahaa! Sorry gumman men jag tyckte det var lite roligt att du sagt till din kollega att sluta vara mammig! Kan se mig dig stå där med stormagen i vädret som värsta spärrballongen och säga att du inte vill att hon ska vara mammig!
Sedan håller jag md om att det var BRA att du pratade med henne. Sådant MÅSTE man ta upp och jag tycker tyvärr att alltför många drar sig för "konflikter" och därmed inte säger ngt till personerna ifråga och därmed skapas egentligen än mer problem. Det är lätt att folk istället börjar prata bakom ryggen eller att det blir fler missförstånd än om man faktiskt tar upp något som man upplver som ett stprt problem. Att din kollega sedan inte kunde ta det hela på ett vuxet sätt är ju hennes problem tycker jag. Men för kommande dagarna kanske det vore bra om ni hade ett möte med henne andra kollegor som känner som du samt kasnke er chef? och verkligen pratar igeonom problemet. Då får ju även din kollega en chans att förklara hur hon känner och tänker också. Om nu detta går