Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Sweet, jag är en sådan där lite obestämd typ, som egentligen väl tycker vi borde ha valda representanter och att vårt land ju inte styrs av kungahuset. Samtidigt tycker jag det är lite trevligt Svenskt med vårt kungahus(-eller tyckte ), historia, tradition, rötter och allt det där. Lite flaggor, pompa och ståhej runt något annat än våra idrottsevenemang. Vi bor i ett land som annars är nästan ruskigt snabba på att anamma allt möjligt utomlandsifrån och jag tror vi behöver lite saker som Den blomstertid ,Midsommarstänger och Nationalsång och sådant. Där passar kungahuset in. Dessutom tycker jag det kan varaa värdefullt att representeras utomlands med ansikten utåt som inte är politiska utan mer någon slags nationalidentitet eller vad kjag ska kalla det. Något som inte byts hur som helst.
Just därför blir det sådant magplask om just vår blivande drottnign faktiskt dissar precis de traditioner som på sätt och vis motiverar hela hennes varande i den positionen.
Jag skiter fullständigt i vad hon har för handväskor, vilket bubbel hon väljer, vad hennes kompisar heter och annat sådant där skvaller. Men det här, det skiter jag nte i, för det kommer att förändra något som faktiskt var värt att bevara i mina ögon.
Oj, nu blev det sådär mycket igen...