• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • porchez

hemma efter en lång fika. Förstår mig inte alls på hur min vän fungerar, men hon var inte särskillt ledsen längre iaf.

Ang killen så är det nog inte så spännande, träffade honom några ggr för över ett år sedan, slog inte gnister  då, sen gled det ut i sanden, han har hört av sig med jämna mellanrum och igår tänkte jag att, eftersom han är så ihärdig kanske jag ska ge honom en chans till.

• porchez

Hattis tråkigt med maken bortrest, men trevlig med middag ikväll

Var inne på HMs barnavdelning idag, och jag skulle nog kunna köpa hur mycket barnkläder som helst där! tur att jag inte har egna barn, men när kompisen väl fått sitt kan jag tänka mig att man råkar köpa lite presenter ibland

• Vännerfan

Skickar en stor, varm kram till September. Blir jätteledsen för er skull!!

Telis, Det fanns (omlottbodys m lång ärm) på både Lindex och HM alldeles nyligen iaf. Lindex är benvita och HMS är kritvita.

Fångade upp detta men i övrigt hinner jag inte alls med er här inne. Har inte ens hunnit smygläsa på ett bra tag nu. Eller hunnit hade jag väl, men känner att jag får prioritera annat just nu, så inte all min (lilla) egen-tid slukas upp framför datorn även om ni är fantastiskt trevliga här inne. Lillprinsen har en tillväxtperiod just nu och det märks! Annars är allt bra med oss.

• Telis

porchez, vem vet, bara för att det inte slog gnistor då så kanske det kan bli något ändå. Min man och jag kände varandra i ett år innan vi blev ihop.

Hej Vänner! Hur mår du? Är foglossningen lite bättre?

Ja det är så konstigt med dom där bodysarna, jag har kollat både på Lindex och H&M men jag hittar inga. Jag har till och med kollat i tre olika H&M-butiker och i båda onlineshopparna men inte hittat några.

• Snorkfröken77

Hej hopp, maken mår helt ba nu, han var som vanligt imorse  förutom att han blodutgjutelser i pannan, nästa som en ring efter gårdagen!  {#lang_emotions_surprised} Mycket märkligt! Vi antar att det var något slags migrän anfall även om det inte alls stämde övernes med hur han någonsin haft det.

Känner mig krossad idag efter min första vecka samt gårdagskvällen som grädde på moset...

Har iaf bakat en omgång kanelbullar, testade Leilas recept, verkar ha blivit superbra. Fick även till syltgrottor. Försökte mig på drömtårta för första gången och det blev en katasatof så det var bara att slänga...

Porchez - Trist med daten men bra att det blir en ny {#lang_emotions_cheers}

Vem skulle inte vilja plantera med dig PB? {#lang_emotions_heart} Har även jag fått en del plantor från odla.nu. Ska ta ett ryck och plantera lite imorgon, ska även köpa sommarblommor även om det känns tidigt. Har sett att en av grannhusen har pelargoner på trappen och de har klarat sig så det borde gå.

Tinga - Fy fan, det är det enda jag kan säga! Läste upp några av dina inlägg för maken och han som jag tycker du är stark och modig som vågar skriva hur du känner! Jag hoppas verkligen det vänder snart så ni slipper ha det så här.

• Snorkfröken77

Porchez - Jag och maken jobbade ihop i fyra år innan vi fick upp ögonen för varandra Och han är verkligen mannen i mitt liv, han är den människa jag passar bäst ihop med av alla, den enda som förstår mig. Jag kan inte fatta att jag haft sån tur, jaha, nu blev jag tårögd igen....

Telis - Jag vill också rösta på lillTelis, men jag har ju ett uselt minne för namn och jag kan faktiskt inte lista ut vilken goding som är eran? Kan du inboxa mig bildnumret så jag också får beundra och rösta?

• Vännerfan

Telis, Hej själv! Jag mår bra. Foglossning har jag ju, men jag kan iaf gå både till och från dagis nu (ca 1 km totalt). Är  jätteglad för det.
    Ett tips om bodysarna är att det hänger killkläder för bebisar på ett ställe, tjejkläder på ett annat och så kläder i könsneutrala färger på ett tredje. Har för mig att det var så i båda affärerna.
    Måste rusa!

• Telis

AM, aha, kan det vara så? Det verkar ju lite puckat eftersom det är bra att skydda dom mot solen med hjälp av kläder.

Tack för tipset om La Redoute!

Snorkis, du är inboxad.

• porchez

han är iaf ihärdig nu skickade ett sms och frågadeom det gick några tåg idag men har redan planerat bio med några andra så får se om det bli imorgon eller lördag,har inga andra planer än så länge

Jag är en sånm romantiker som i mitt stilla sinne tror att den dagen jag möter Mr Right så kommer det kännas rätt på en gång, kanske för att jag inte kan gå och tänka att det skulle vara nån som jag redan känner??? Men OM det skulle hända nåt med den här killen så är det också en "klassiker" då vi träffades på gymmet första ggn

Snorkis - otäkt med din make! men förstår inte, ringutgjutelse i pannan? av vad då? {#lang_emotions_surprised}

Vänner - kul att du tittar in och lämnar en lägesrapport iaf. skönt att foglossnigarna är lite bättre iaf. då går det åt rätt håll, men förstår att det måste vara frustereande att inte kunna röra sig fritt...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen