Snorkis: Hoppas att det är en sjukdom som inte gör livet kortare för maken, och att det är något som ändå går ganska bra att leva med...
Du har ju fått svar om topp, semester vid sjukskrivning har jag tyvärr ingen aning om. Bindor köpte jag tjocka (vilket jag var glad för, jag misstänker att man är väldigt öm även om man inte är sydd som jag var...). Och jag tyckte det var jätteskönt att ha normala bindor istället för sjukhusets gigantiska, samt mina egna trosor. Kände mig mer som vanligt då, istället för "sjuk patient" - typ. Tror det var always jag hittade i ICA-affären som hade tjocka bindor med vingar. Efter några dagar kunde jag ha de vanliga bindorna. Men det går åt många! Mer än vid vanlig tant, tycker jag. (Jag ville byta ofta, för avslaget luktade verkligen otroligt ofräscht...)
Skumtvättlappar har jag och tvättar lillkillen med när han badar. Hade också bara barnolja i början, men nu när han är över halvåret och kan ha kladdat ner sig med mat, och kanske även har litet solkräm som ska tvättas bort nu under sommaren, så har jag börjat använda tvål och schampoo istället.
Nenne: När mitt vatten gick så var det inget fontänaktigt alls, utan mer sipprande. Som om man kissar på sig, fast man känner ju ändå när man kissar. Det här kändes inte, det blev bara litet droppspår och en liten pöl på golvet när jag stannat. (Var på väg in till vardagsrummet där jag skulle leta fram ett par rena trosor ur den ovikta tvätten, hade därför inget i vägen för vattnet )