nennesjuttioåtta skrev 2010-06-03 12:01:43 följande:
vickan, Men 15 minuters ryggbedövning måste väl gjort någon effekt, eller?
det var den tiden det tog för bedövningen att verka... jag frågade bm som förlöste mig senare om hon trodde att bedövningen hade hunnit få nån effekt, men hon trodde knappt att den hade hunnit göra någon nytta annat än mentalt (jag var rätt trött och sliten när den sattes dit och blev piggare bara av att något hände).
Och jag förstår vad du svamlar om. Min upplevelse av Trollets ankomst var faktiskt att det gick att slappna av, trots att jag hade apont! Och detta mycket för att maken höll reda på min andning så att jag andades vettigt hela tiden. Men det där med att man glömmer hur ont det gjorde.. jag är skeptisk... jag kan fortfarande känna hur frustrerat instängd jag kände mig i allt värkarbete. Det är sant att jag inte kan känna smärtan, men hur jag upplevde frustrationen i att vara instängd i en kropp som gjorde ont - det minns jag. Överjävla vidrigt var det, men samtidigt rätt ok. Visst f-n var det vidrigt att ha ont i ett dygn, men finalen gick ju superfort och egentligen rätt skonsamt.
Och japp, jag får väl testa smärtlindring på riktigt nästa gång..
Och mugglan - den där bloggen är bra!