• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

Ore-yaaahhhhh en dag mindre men fruktar imorgon gahhhhh och de kommande dagarna med för den delen men kommer vi bara förbi imorgon så är det en liten seger men vågar inte hoppas

• Telis

Jaaa, jag har äntligen internet igen!! I fredags strax efter att jag skrev att det ösregnade här så slog blixten ner någonstans i närheten och sen dess har vi varken haft internet eller telefon. Men nu är jag på banan igen!

• nennesjuttioåtta

hej telis, jag undrade vart du var!

• nennesjuttioåtta

välkommen till omvärlden. .-D

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag fika och bebisshoppa med en kompis. Tjingeling!

• Telis

Nu ska vi se ... jag har inte läst ikapp alla tusentals sidor ni har skrivit sen sist.

muggles, jag vet inte om någon av dom andra har svarat redan men 300 IE är inte maxdox, det är 450. Om inte det skiljer sig mellan den långa och den korta metoden, det vet jag inte.

muggles igen, du skrev att du kände igen dig i det här problemet med att roa Televinken här hemma och att han kräver konstant uppmärksamhet. Kommer du ihåg när den fasen gick över (för jag hoppas verkligen att den går över!? )?

Grattis Tinga till en finfin tid på Varvet!!

Kramar till Hattis!! Jäkla kropp att luras!

Snaily, usch vad jobbigt med dåliga siffor på KUB!! Hur resonerade ni innan testet? Min barnmorska "tvingade" oss att komma fram till vad vi skulle göra vid ett dåligt resultat så maken och jag hade bestämt oss en viss siffra, under den hade vi gjort fvp och över hade vi struntat i det. För min del skulle oron under sex månader vara jobbigare än att ta en risken för ett missfall. Skönt att ni iallafall verkar ha en plan nu med ytterligare ett UL, hoppas att det kan ta bort all oro! Kraaaaaaaam!!

Jag tycker att ni är skittaskiga mot kungahuset faktiskt. Dom har inte valt sina jobb själva och dom verkar göra så gott dom kan, jag tror inte att någon av oss skulle göra ett så mycket bättre jobb. Ni har ju också fått en rätt gedigen utbildning, gör aldrig ni fel på jobbet? Ni har ju dessutom jobb som ni själva har valt. Kungafamiljen är offentliga personer och till en otroligt stor del kan dom inte påverka sina egna liv men betyder det att dom inte ska få ha ett uns av privatliv? Varför ska man häckla dom för deras intelligens, utseende, språköra, kläder, osv osv? Jag tror till exempel inte att det är drottningen själv som har framställt sig som ett språkgeni så varför ska det alltid pratas om hennes dåliga svenska? Och om hon nu har gjort plastikoperationer som inte blev helt lyckade, jaha än sen då? Hon ser ju knappast ut som Michael Jackson.

Däremot tycker jag att ni har helt rätt i att det är bedrövligt att Victoria tänker gå in med sin pappa. Det är typiskt en sån sak där dom inte borde ha något att säga till om. Liksom alla andra brudpar i svenska kyrkan. Jäkla ärkefegis till ärkebiskop!

Själv tycker jag att Daniel och Victoria ser jättekära ut medan kungen ser lite måttligt intresserad ut av drottningen. Som under kungens och drottningens förlovningsintervju och hon har svårt med språket och säger "kan du hjälpa mig?" och han svarar "nej, det här får du klara själv". Redan där hade nog jag gett honom en propp och brutit förlovningen.

Grattis till ett finfint provsvar även om jag förstår att bergochdalbanan är jobbig, MSW!

PB, den där karln (ja, det är säkert en karl) skulle jag vilja nypa kulorna av.

• sweetstreet

men herregud tjejer vad ni skriiiiiver!!!

haha! Tittar in en snabbis igen och jisses vad jag har scrollat och skummat....

Ang kungahuset så tycker jag mest att det är oförensligt med en monarki i ett modernt demokratiskt samhälle. Hela idén med monarki bygger på att man ärver sin post 8bara det är jus sjukt!) Men men jag skulle inte göra revolt mot kungahuset. Så viktigt tycker jag itne det är. Känns bara så KONSTIGT att få in definitionen för monarki i mitt moderna jämställda huvud....

Ang överlämning tycker jag det är KATASTROF!!!

ytterligare en sådan där sak med kungahuset. Sjävklart ska Vickan få bli överlämnad av pappsen om hon vill det!!!!! OCH om prästen går med på det. MEN detta är i fall av privatpersoner. Nu ÄR hon faktikst inte bara en vanlig tjej (hon kan ju abdikera om hon nu vill det) och därmed borde hon föölja Svenska Kyrkans traditioner eftersom hon äR en REPRESENTANT för Sverige Gud bevars! Så nej jag tycker INTE det är ok att "göra som man vill". med ett kungahus och den position hon har där så kommer även ANSVAR och SKYDLIGHETER!!!! Betänk även att det faktiskt är Skattebetalarna 7dvs svenska folken) som betalar kalaset!!! Visst Kunga huset betalar en hel del själva OCKSÅ! Men om man får lov att fråga så var kommer de flesta av deras intäkter från egentligen då´r´å.....???

Eller visst, kasnke Westling bidrar med pengar från sitt gym. Han är väl den enda i den familjen som verkligen jobbar och får egna pengar?!?!?

Ojojoj nu var jag kanske elak.

Menar inte så.

De gör väl ett bra jobb på många vis. Tycker bara att det är sååå knasigt att de då itne tar detta jobb såpass allvarligt att de inser att detta faktiskt även innebär "jobb på sin bröllopsdag".

Jaja skitsamma.

Jag är mest glad att slippa bröllopshysterin. Är inte särksilt intresserad av glamouren heller kring kungahuset. tycker mest det liknar en dålig såpa. 

Nog om detta. :-=

• sweetstreet

Nenne,

du jag ska kolla kattdörren också!

Har bara inte haft tid än.

Och ja, det snurrar som vanligt jädrigt fort här.... Men men sådant är livet. Idag är det 28 grader o sol ute. Synd att man sitter i kylig AC inne och jobbar bara...

Förresten LAPPIS!!!

SÅÅÅÅ ROLIGT det var att träffas!!! både dig och din utomordentligt mysiga man!!! Skitkul! Har lite bilder jag ska maila över. En där du över lite promiskiösitet (hm kan man säga så?!?!?!) med Tazo trots att din make såg på!

• sweetstreet

Nu måste jag fortsätta jobba här. 

kRAAAM!!!

Fast detsåklart,

Koko.

Hm sorry! hade bara för mig att ni had ngt likande problem med Conny efter Nupp/KUB eller så Men jag måste minnas fel då Ledsen?!? Kanske var det bara diskussionen om VAD man skulle göra OM man fått dåliga siffror som jag minns?

Sorry igen!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen