Bröllopsvals - vi dansade till Edelweiss. Fanns på skivan från dansskolan, och jag har alltid tyckt om Sound of Music.
Snorkis - bröstvårtskräm o tvättlappar är ju inga akuta saker. Köp om du behöver. alla får inte behov, beror säkert på slitaget på bröstvårtor etc. för mig har bröstmjölk räckt när det känts slitet i början. Skumtvättlapparna från när Mindre föddes kämpar jag med för att göra av med nu... De passade inte oss heller.
Å andra sidan är vi kära i en hudmousse som heter Proderm Hud, som beställs på Apoteket. Funkar strålande i rumpan och läker snabbt. Inget kletigt som Inotyol. Fast det är en vuxenversion med konserveringsmedel, barnversionen säljs inte i Sverige, fastän den tillverkas här. Nåja, Lilleman har fin rumpa han med, liksom syrran.
Så olika man ser på sina behov med barnen.
Typ det där med kläder - vissa har nästan bara tröjor på barnen, och jag hatar tröjor, vill ha bodys på bebben, så att det inte åker upp hela tiden. Med Mindre funkade inte huvtröjor, men lilleman är det finfint att ha som uteplagg.
Nu ska jag ösa upp en jätteskål glass och begrunda midsommarplaneringen. Kan nog bli en citronkladdkaka här med, att ta med på picknickfikat med jordgubbar till. Borde väl funka??