Muggles – shit, jag tyckte det var nyss som ni påbörjade utredning och så är det redan dags för sprutstart! Mamma Mia; jag hänger inte alls med! Om tränar på att sticka nu, så tränar jag på att hålla tummarna.
Här har ni förresten en sträng mamma till; jag har heller inte tålamod till en massa lirkande, utan passar det inte så blir jag sträng/arg. Gnäll är också det värsta jag vet, och att Puff skriker efter nappen så fort något går honom emot det minsta lilla. Häromdagen bestämde jag mig för att ta strid, och då stod han och skrek efter nappen i en halvtimme. Då gäller det att uppmana kraft till att stå ut med gapandet.
Lappis – vad gött att ni klickar så bra med soctanten som utreder er! Det måste ju vara ett jättesteg mot att bli godkända när personkemin stämmer så bra. Kan tänka mig att du känner dig tom efter en sejour med henne; vet hur jag brukar känna mig när jag varit hos psykologen. Det var ju goda nyheter att hon jobbar hela sommaren också; inget där som stoppar upp processen. Kul!
BS – välkommen i 2-barnsmammaklubben! Skickar kramar, för jag vet precis hur kämpigt det kan vara med två barn.
Snaily – vad kul att du är inskriven nu! Fast jösses vad trött man kan bli på den där snurran barnmorskorna envisas med att använda – hallå; välkomna till 2010-talet! Överlag förundras jag över hur korkade vissa experter är – jag läste en gynspalt i en veckotidning, där det var en som ställde lite frågor om oregelbunden mens. Gynekologen svarade att det enda man kan vara helt säker på är att ÄL alltid är 14 dagar efter senaste mensens första dag. Jo tjena; det är ju den perioden som brukar variera, normalt sett har man ju relativt stabilt värde på lutealfasens antal dagar. Och hon skulle vara expert! (Ojsan, här gick jag visst igång. )
Koko – oj, det där lät lite väl dramatiskt för att vara trevligt! Hoppas att allt slutar lyckligt för båda killarna, och att det stannar vid några blåmärken. Kram!