hej på er!
tyvärr inga nyheter att delge er då man tydligen INTE säljer gravtester i butikssortimenten här på ön - jag var på 4 butiker i denna sjuka värme! apoteken är stängda på söndagar och den mack som låg nämast oss har sommarstängt i väntan på sina nya ägare annars vet jag att just macker har oftast såväl gravtest som dagen efter piller då man ville att det skulle vara enkelt att köpa det även för män
så jag får vänta tills imorn och ta mig till apoteket här på ön, det ska ju vara galet varmt imorn med så det blir nog lagom m dem promenaden. hoppas att jag får göra den själv bara, min stora tjej är tillbaka hemma och rastlös som få - inga kompisar hemma i stan för stunden - var enda unge är på sitt landställe som är typ en egen eller en del av en ö alt att e är på 2-veckors språkresa i england el så... hur fan har folk råd med allt????
sitter mest o tänker på att om jag inte är gravid - vad är det så som är fel... jag menar man hoppas inte över en mens bara sådär när man alltid kunnat klocka den. och spiralen då. det vanligaste är ju att man får en perforation vid insättandet men att efter 2 år helt plötsligt försvinner känns ju super mysko! jag vet att jag förra alt förr förra månaden fastnade med lite av en tampong i trådarna ( lätt hänt om tampongen är förr torr när man tar ut den) så då fanns de där men sen har jag ju inte tänkt på det...
skadad som jag är sitter jag o tänker på om jag handlagt ngt sånt här fall i jobbet, ja några liknande där man för sent diagnostiserar ett utomkveds, graviditet, cystor etc men inte att en sprial plötsligt försvinner. om den har vandrat upp måste man operera bort den. så är det. är man gravid med spiral kan den skada såväl livmoder som foster i värsta fall samt att en ökar missfallsrisken nämnvärt. att ta bort spiralen under grav är också stor mf risk....
jaja, ni ser, jag går igång på statistik och jobb info, hade jag jobbat hade jag kilat förbi några av våra docenter i gynekologi el i obstetrik. fast de har ju också semester nu kom jag på...
så. jag får återkomma i morn m besked. en sak är säker. oavsett en ev grav så ska inte en spiral försvinna sådär!
nu är det fotboll - heja holland!