Koko - jag menade bara att det ju kunde vara magsjuka även om kräkningarna höll i sig ett tag (läs: flera dagar), för det lät som att du var mer orolig för hjärnskakning ju längre kräkningarna höll på. Skönt att det verkar ha vänt nu iallafall, och mig veterligen får man inte diarré av hjärnskakning, så kräksjukediagnosen låter ju rätt säker. Kram!
AM - hoppas att det här energikrävande grubblet snart är förbi, så att du har tid med oss igen. Kram!
Lappis - oj, vilken mardröm för föräldrarna med er dyra lampa som pajade. Det hittills värsta som hänt oss är att Piff brutit av en del av en blommande stängel på en orkidé som stod på golvet hos kompisar till oss. Hoppas innerligt att vi slipper vara med om värre saker än så. Igår var vi på middag hos min systers svärföräldrar och det hemmet är bland de mest överpyntade jag någonsin sett, men som tur var, var vi många som kunde hjälpas åt att hålla ögonen på Piff & Puff. Dessutom var de mest intresserade av att flytta dekorationsstenar från en korg till en annan, så det gick ganska bra för dem att underhålla sig på egen hand. Och eftersom middagsluren blev kort (deras eget val) somnade de fort och lätt på kvällen, så att vi fick lite vuxentid med de andra gästerna.
Idag har det dock varit en riktigt grinig dag, för både barn och föräldrar, så jag är glad att den snart är slut. Piff & Puff ska alldeles strax isäng, och sen ska jag gå ut och klippa ner våra Astird Lindgren-rosor på framsidan. Lite i senaste laget, men bättre sent än aldrig försöker jag intala mig. På torsdag ska vi hyra jordfräs för att köra upp vår risiga gräsmatta, så det lär blir lite trädgårdsarbete framöver.