Svartsjuka över barn sedan tidigare?
Du är definitivt inte den enda som känner så. Jag har brottats med de känslorna med. Jag gifter mig med en man som har en dotter som är 4år. Det tog slut mellan han och exet när hon föddes och jag kom in i bilden drygt ett år senare. Jag var med på första stegen, jag var med på första riktiga orden osv. men han har ju fortfarande varit gravid med henne.
Jag har vid flertalet tillfällen velat halshugga kvinnan för att hon tagit ifrån mig den" första upplevelsen", men tyvärr finns det inget att göra mer än att acceptera att han redan gjort det där. Jag försöker istället fokusera på hur han är med barn. Min m2b är en bra pappa, riktigt bra. Det känns viktigt för mig att fokusera på hur han kommer vara mot våra framtida barn istället för att fokusera på att han redan gått igenom graviditeten en gång innan. Där kan kanske tillochmed vara fördelar med att han vet hur en gravid kvinna behöver behandlas, ni kanske tillomed undviker onödiga bråk pga. att han redan gått igenom det...who knows?! försök att inte tänka på det, men kan driva sig till vansinne...