Svartsjuka över barn sedan tidigare?
Hej alla där ute!
Ska snart gifta mig med en man som har ett barn från ett tidigare förhållande. Barnet (snart 16 år) är en härlig kille och det funkar jättebra mellan oss. Men så är det det här med svartsjukan... Vanligtvis är jag inte någon svartsjuk typ, de flesta vuxna männsiskor har haft tidigare förhållanden, så även jag, en helt naturlig sak som inte bekymrar mig det minsta att att även min blivande man har haft. Men att han har barn med en annan gör mig trasig på insidan av ledsenhet ibland. Att han har "lyssnat på hennes mage" när de väntade krabaten, varit med vid förlossningen, delat de första stegen osv, osv, osv... Det gör mig helt illamående, för jag vill ju dela allt det där med min blivande man "för första gången". (har själv inga barn), inte vara den enda "nybörjaren" och veta att han "bara" gör det en gång till.
Han säger att ett barn med mig inte skulle vara en mindre upplevelse än förra gången på något sätt, men faktum kvarstår ju; sigillet är redan brutet och vi kommer alltid ha ett förhållande som startade på antalet tre personer... En jobbig känsla emellanåt då man vill starta från grunden. Ett barn är ju också en sådan stor sak i livet.
Någon mer som känt eller känner samma sak?