• miaik

Svartsjuka över barn sedan tidigare?

Mymlan 16:

Det är nästan som att jag skulle ha kunnat skriva inlägget, min blivande man har två barn (16 och 13) som bor hos oss varannan vecka. Vi står i starten för att skaffa barn tillsammans, något jag längtar helt otroligt mycket efter och det känns fantastiskt att jag VET att han är en superbra pappa. Men jag drabbas också titt som tätt av just den känslan att det inte är hans första gång, att han och hans ex upplevt allt tillsammans. Jag kan drömma mardrömmar om att jämföras med henne, hur hon var vid graviditeten och att allt vi upplever under småbarnsåren jämförs med henne.... Vi har pratat en del om detta och han säger att han knappt minns hur det var och att allt kommer att vara som nytt för honom också. Jag vet att allt sitter i mitt huvud, men ibland är det svårt att släppa.

Ingen tröst, men jag tycker det känns otroligt skönt att jag inte är ensam om att känns på det sättet.

Kram

• miaik

Aleta:

Vi är alla olika och har olika relationer till våra parners, och även deras ex. Det är en väldigt komplex situatuion och även om jag inte vill halshugga (fast det tror jag ingen vill göra) min hubbys ex så är det för mig en upplevelse jag inte får dela första gången med min blivande man, för att de har upplev det. Och det medför en sorg. Sen väger ju självklart allt det goda upp, att vi har en stark och fin relation, att han är ett stort stöd för mig och jag för honom. Att det barnet är en produkt av mig och honom. Men samtidigt så har han varit med om "ett plus på stickan" två gånger förut, det blir inte den spännande, helt nya och fantastiska värld vi får uppleva tillsammans. Och även om det med absolut största sannolikhet blir nytt och stort är det ändå en liknande upplevelse han redan haft.. Därav sorgen.

• miaik

pyrro skrev 2010-05-12 17:54:52 följande:
    Mymlan16>> håller precis med dig

Jag med!

Himla skönt att inte vara ensam.

Svar på tråden Svartsjuka över barn sedan tidigare?